flisa Skrevet 22. februar 2013 Skrevet 22. februar 2013 Skal på hyttetur - og skal sitte på med en dame den ene veien og en annen hjem. Vi skal kjøre 8 mil hver vei. Jeg er eneste passasjer den ene veien - 2 i bilen, og vi er 3 i den andre bilen på vei hjem. Syns det er vanskelig å vite hvor mye jeg skal slenge til dem? 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. februar 2013 Skrevet 22. februar 2013 Er det bompenger på veien? Ferje? I alle fall - jeg synes man skal ta drivstoffprisen + evt. bom/ferje og dele like på de som sitter på. Enkelt og greit. Gjerne runde litt opp for passasjerene da, slik at sjåføren slipper litt billigere unna. ) Minimum en hundrings kanskje. 0 Siter
Nord og ned Skrevet 22. februar 2013 Skrevet 22. februar 2013 Holder med 50.- pr veg, men for å unngå knuslerstempel kan du gi det dobbelte. 0 Siter
Gjest bil er dyrt Skrevet 22. februar 2013 Skrevet 22. februar 2013 Da ville jeg gitt 200 kr hver vei. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 22. februar 2013 Skrevet 22. februar 2013 Jeg synes en hundrings hver vei må være passe. Ville tilbudt det, men kanskje ikke forventet at sjåføren tok i mot, om det var voksne folk med god økonomi. Ville selv i hvertfall sagt det var ok - at jeg kunne sitte på en annen gang - om jeg var sjåføren, men ville jo tatt i mot om passasjeren hadde insistert. 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. februar 2013 Skrevet 22. februar 2013 Da ville jeg gitt 200 kr hver vei. 200,- hver vei?! Om man kjører 8 mil koster det i rene drivstoffutgifter ca. 90,-. At en person alene da skal betale over det dobbelte av det er helt feil - sjåføren skal da ikke tjene på det heller. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 22. februar 2013 Skrevet 22. februar 2013 Jeg satt på med ei venninne forrige helg. Isteden for å betale henne bensinpenger, betalte jeg for taxien når vi skulle ut på kvelden der vi var og betalte for en drink i baren. Tror jeg heller ville ha kjøpt en flaske vin til henne, var jeg deg. Det er også lettere å ta i mot. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 22. februar 2013 Skrevet 22. februar 2013 Jeg hadde betalt 100 kr hver vei 0 Siter
UlrikkeE Skrevet 22. februar 2013 Skrevet 22. februar 2013 Kjøp en flaske vin eller kinobillett eller noe til dem - summen det faktisk koster dem er så liten at rene penger kanskje blir litt dumt, men jeg skjønner at du vil takke dem altså! 0 Siter
flisa Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Skrevet 23. februar 2013 Er det bompenger på veien? Ferje? I alle fall - jeg synes man skal ta drivstoffprisen + evt. bom/ferje og dele like på de som sitter på. Enkelt og greit. Gjerne runde litt opp for passasjerene da, slik at sjåføren slipper litt billigere unna. ) Minimum en hundrings kanskje. Ja - det var bompenger også - jeg betaler 75 til den ene på konto - for hun la ut for gave til hun vi skulle til - kom på 125 pr person - så da runder jeg opp med 75 - vi var tross alt 3 i bilen hennes,- henne jeg satt på med ned - gir jeg en hundrelapp til på mandag 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.