Gå til innhold

Oppbevaring av broccoli

Anbefalte innlegg

Hvordan holde den fersk lengst mulig?

Har et rom som er forholdsvis kaldt og mørkt, samt jeg har kjøleskap.... hvor tror dere det er best? og bør jeg ha på den plasten eller ta den av?

Det virker som den "visner" fort, blomkål holder seg lenge, men broccolien taper seg fort. Er den fortsatt spisende selv om den har mistet farge?

Kunne tenkt meg å hamstret broccoli nå når den er på tilbud, men rekker ikke spise det fort nok....... før den visner! Og broccoli er jo så sunt!

Hvordan forveller man broccoli og fryser ned?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388978-oppbevaring-av-broccoli/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kutt broccolien i buketter (ikke så veldig store), hiv dem i kokende vann og la dem koke i 2-3 min (ta tiden fra vannet koker opp igjen. Hiv dem så rett i så kaldt vann som mulig og la dem avkjøle like lenge. La dem så renne godt av før du legger dem i egnet amballasje og putter dem i fryseren. :o)

Frisk broccoli holder seg ikke så veldig lenge, men noen dager i kjøleskapet pleier å gå bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...