Gå til innhold

Spiser du altid middag 7 dager i uka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siset uka har det bare blitt 5, om 4 grillpølser i lompe regnes.Dette spiser jeg i 19-20 tida og en fiskegrateng i 23-24 tida om jeg blir sulten.Bruker ikke hele budsjettet bare på mat,da jeg ikke klarer å bruke opp 133 dagen i 30 dager.

Kan jeg slutte å ha dårlig samvittighet for ikke å være "normal" eller A4? Jeg spiser jo altid noe når jeg er sulten.I 23 tida i går var det 2 fiskekaker mellom 2 skiver kneipp.Hadde kjøpt Heinz,så det ble litt ketchup på de 2 kakene.Dessuten så jeg jeg 30-40 kg overvektig,så jeg lider ingen nød.Spiste en hel Brioche til lunsj i går,den er på 600 gram,så det er ikke rart jeg glemte hele middagen.Koste meg storlig med evergood,og litt h-melk.

Gjest Hulderen
Skrevet

Hvorfor spiser du så sent? Du skrev jo at du blir stuptrøtt i 22-tiden. Da er det bedre å gå å legge seg, enn å spise middag. Forbrenningen er dårligere om natten. For folk som vil ned i vekt, anbefales det å ikke spise etter kl 18.

Skrevet

''Kan jeg slutte å ha dårlig samvittighet for ikke å være "normal" eller A4?''

Selvfølgelig. Så lenge du ikke plager andre eller er til skade for deg selv så kan du bare kose deg. :o)

At jeg med det bifaller kostholdet ditt stemmer dog ikke. ;o)

Skrevet

Hvorfor spiser du så sent? Du skrev jo at du blir stuptrøtt i 22-tiden. Da er det bedre å gå å legge seg, enn å spise middag. Forbrenningen er dårligere om natten. For folk som vil ned i vekt, anbefales det å ikke spise etter kl 18.

''Forbrenningen er dårligere om natten. For folk som vil ned i vekt, anbefales det å ikke spise etter kl 18.''

Nei, det der er bare en gammel myte. Store, tunge måltider like før sengetid er nok ikke noe sjakktrekk for de fleste av oss, men det er adskillig bedre for både kroppen og søvnen med et lett måltid 1-2 timer før leggetid enn å legge seg sulten.

Gjest på druen
Skrevet

''Bruker ikke hele budsjettet bare på mat,da jeg ikke klarer å bruke opp 133 dagen i 30 dager.''

Da kunne du jo bruke mer penger på god og sunn kvalitetsmat.

Skrevet

Jeg vil ikke ned i vekt.Jeg vil overleve med min depresjon.Hvis sjokolade og kaker gir meg lyst til å leve en uke til,kan jeg droppe mange middager.Cola for meg er omtrent som kokain eller heroin for andre.Men jeg overlever på Villa-Farris om jeg må!

Skrevet

Jeg vil ikke ned i vekt.Jeg vil overleve med min depresjon.Hvis sjokolade og kaker gir meg lyst til å leve en uke til,kan jeg droppe mange middager.Cola for meg er omtrent som kokain eller heroin for andre.Men jeg overlever på Villa-Farris om jeg må!

''Jeg vil ikke ned i vekt.Jeg vil overleve med min depresjon.Hvis sjokolade og kaker gir meg lyst til å leve en uke til,kan jeg droppe mange middager.Cola for meg er omtrent som kokain eller heroin for andre.Men jeg overlever på Villa-Farris om jeg må!''

Sukker og raske karbohydrater gjør ikke depresjonen din noe "bedre". Derimot viser undersøkelser at nok vitaminer, mineraler og ikke minst omega3 er viktig for psykisk balanse. Om du klarte å avvenne deg med alt sukkeret tror jeg du ville få det bedre psykisk også.

Gjest Hulderen
Skrevet

''Forbrenningen er dårligere om natten. For folk som vil ned i vekt, anbefales det å ikke spise etter kl 18.''

Nei, det der er bare en gammel myte. Store, tunge måltider like før sengetid er nok ikke noe sjakktrekk for de fleste av oss, men det er adskillig bedre for både kroppen og søvnen med et lett måltid 1-2 timer før leggetid enn å legge seg sulten.

Nei, det er ingen myte. Folk som jobber nattevakt sliter mye mer med vekten enn andre, fordi de spiser om natten når forbrenningen er lavere. Det er gjort flere studier som viser dette.

Skrevet

Lev med god samvittighet, det er ditt liv og du gjøre som det passer deg :)

Skrevet

Jeg spiser middag 7 dager i uka og til og med dessert, selv om den kan være litt lettvinn. Jeg er glad i desserter:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Stort sett spiser jeg middag 7 dager i uka, men hender jeg slurver når jeg er alene. Noe mer enn brødskiver blir det dog stort sett da også. Men aldri fire grilløpølser - det blir jeg bare tung og fet av.

Skrevet

Jeg spiser sjelden middag om jeg er alene. Gidder ikke lage så mye mat til meg selv. Så nei - sjelden middag 7 dager i uka.

Skrevet

Nei, det er ingen myte. Folk som jobber nattevakt sliter mye mer med vekten enn andre, fordi de spiser om natten når forbrenningen er lavere. Det er gjort flere studier som viser dette.

Det er forskjell på å spise et lett måltid kl. 21 og på å spise lunsj kl. 03 da... Jeg vet det er forsket på overvekt i forhold til å jobbe natt, men da sover man jo ikke etter normale rutiner heller. Og lite søvn er jo også relatert til overvekt såvidt jeg husker.

Men for de som har en normal døgnrytme (som trådstarter vel egentlig har) så er det ikke noe problem å spise et lett måltid på kveldstid i forhold til forbrenningen.

Skrevet

Ja, jeg spiser middag hver dag. Jeg er på bena hele dagen, så jeg må ha noe næringsrik og ordentlig mat for å fungere. Selv om man sitter mye stille er det selvfølgelig best for kroppen med bra mat, men spiser du mye tullemat hjelper det vel ikke å ha dårlig samvittighet på toppen av det hele. Spis pølse og vær glad.

Skrevet

''Jeg vil ikke ned i vekt.Jeg vil overleve med min depresjon.Hvis sjokolade og kaker gir meg lyst til å leve en uke til,kan jeg droppe mange middager.Cola for meg er omtrent som kokain eller heroin for andre.Men jeg overlever på Villa-Farris om jeg må!''

Sukker og raske karbohydrater gjør ikke depresjonen din noe "bedre". Derimot viser undersøkelser at nok vitaminer, mineraler og ikke minst omega3 er viktig for psykisk balanse. Om du klarte å avvenne deg med alt sukkeret tror jeg du ville få det bedre psykisk også.

Lillemus har et veldig viktig poeng her. HHP58 dette bør du lytte til!

Skrevet

Jeg har alltid spist middag hver dag enten vi har vært 5, 4, 3, 2 eller bare meg i flere år

Gjest Ladytron
Skrevet

Må ha middag syv dager i uken, det måltidet er ofte dagens høydepunkt for meg.

Grillpølser liker jeg ikke så godt.

Skrevet

'' Om du klarte å avvenne deg med alt sukkeret tror jeg du ville få det bedre psykisk også.'' Hva baserer du denne påstanden på?

Skrevet

'' Om du klarte å avvenne deg med alt sukkeret tror jeg du ville få det bedre psykisk også.'' Hva baserer du denne påstanden på?

Sukker er egentlig gift for kroppen, ikke bra verken for den fysiske eller psykiske helsen. Sukker er i grunn noe vi kan klare oss uten, men lett er det ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...