Gå til innhold

Irriterende bok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser en bok "ung jente", hun driver med selvskading, har hallusinasjoner og er innlagt på en ungdomspost. Hun stikker av og de må hente henne, overtale henne til å ta medisiner men hun vil ikke.

Er det ikke slik at hvis noen er psykotisk kan de medisinere dem?

Blir bare irritert av denne boken, tenker "Ja men så gi henne en sprøyte da". Er jo tydelig at hun lider og ikke har godt av å ha det slik, kunne de ikke bare gitt henne en sprøyte?

Da ville hun jo fått det bedre.

Skrevet

Man kan tvangsmedisineres ja. Nå skal jeg ikke påberope meg å kunne disse paragrafene, men det handler om å være til fare for seg selv i dette tilfellet.

Imidlertid skulle jeg tro at dette må være en kombinasjon av psykose og alvorlig selvskading i og med at de tvangsmedisinerer ved såkalte depotinjeksjoner (legemiddel som virker over lang tid før man trenger påfyll).

Dessverre forekommer det nok både overgrep og feilmedisinering. Dessverre må man også ofte tenke på hva som er verst av svært alvorlig selvskading og ubehagelige bivirkninger.

Selvsagt er det viktig å vise at man er der for pasienten og har et genuint ønske om å hjelpe.

Til slutt: Hvem har skrevet den boka? Ble nysgjerrig :-)

Skrevet

Man kan tvangsmedisineres ja. Nå skal jeg ikke påberope meg å kunne disse paragrafene, men det handler om å være til fare for seg selv i dette tilfellet.

Imidlertid skulle jeg tro at dette må være en kombinasjon av psykose og alvorlig selvskading i og med at de tvangsmedisinerer ved såkalte depotinjeksjoner (legemiddel som virker over lang tid før man trenger påfyll).

Dessverre forekommer det nok både overgrep og feilmedisinering. Dessverre må man også ofte tenke på hva som er verst av svært alvorlig selvskading og ubehagelige bivirkninger.

Selvsagt er det viktig å vise at man er der for pasienten og har et genuint ønske om å hjelpe.

Til slutt: Hvem har skrevet den boka? Ble nysgjerrig :-)

Ok, takk for svar :)

Blir bare irritert for hun opplever det samme om og om igjen, og de lar henne ha barberblad (?)

Blir helt oppgitt av denne boken, så den kunne du fått av meg.

Det er denne:

http://www.psykopp.no/index.php/produkt/260

Gjest ikkje i dag
Skrevet

Spør henne, hun blogger åpent om sykdommen og livet sitt og har sikkert noen tanker om det:)

Skrevet

Spør henne, hun blogger åpent om sykdommen og livet sitt og har sikkert noen tanker om det:)

Nei, tror ikke det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...