Gå til innhold

Hårfarging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er alergisk mot hårfarge, men så lurte jeg på: hvis jeg farger bare tuppene på håret vil jeg få alergisk reaksjon da? Jeg har ganske langt hår.. Jeg vil jo tro at det hadde gått ant uten å få alergisk reaksjon, fordi det er jo tuppene jeg vil farge, ikke hodebunnen.

Skrevet

Har du prøvd Henna?

Henna er fri for kjemikalier og parfyme.

Ren Henna gir rødt hår, jeg synes det er fint, men mange synes nok det blir for sterk farge.

Men finnes Henna i de fleste mørke fargevarianter. De fleste tåler det.

Ren Henna kan kjøpes på apoteket. Du blander 1 del Henna, 3 deler vann. ( tror jeg)

Søk på Henna hårfarge hvis du ønsker annet enn rødt hår, er en del nettbutikker som selger dem rimelig.

Lykke til.

Skrevet

Har du prøvd Henna?

Henna er fri for kjemikalier og parfyme.

Ren Henna gir rødt hår, jeg synes det er fint, men mange synes nok det blir for sterk farge.

Men finnes Henna i de fleste mørke fargevarianter. De fleste tåler det.

Ren Henna kan kjøpes på apoteket. Du blander 1 del Henna, 3 deler vann. ( tror jeg)

Søk på Henna hårfarge hvis du ønsker annet enn rødt hår, er en del nettbutikker som selger dem rimelig.

Lykke til.

Hvor holdbar er denne fargen i motsetning til vanlig hårfarge? Og dekker den like bra (dekning av grått hår f.eks.)?

Skrevet

Min mor var allergisk mot hårfarge, og hun blei skikkelig dårlig hvis hun brukte det.

Hun brukte imidlertid glansvask, og det gikk helt fint - ikke fullt så holdbart som hårfarge, men det var helt greit å holde det ved like.

Gjest luftslott
Skrevet

Hvor holdbar er denne fargen i motsetning til vanlig hårfarge? Og dekker den like bra (dekning av grått hår f.eks.)?

Husker min gudmor brukte henna, hun ble tidlig helt sølvgrå. Det dekket kjempefint:-)

Skrevet

Jeg vil si den er like holdbar som vanlig hårfarge. Har hørt 6 mnd.

Jeg er veldig fornøyd med Henna. Jeg kjøpte en pose til 67 kr, som varer til 4 farginger.

Det eneste er at det er litt mer jobb å farge håret med Henna pulver ( det finnes ferdig krem som er lettere, og dyrere)

Du blander vann og pulver( og noen dråper sitron som gjør at flekker på huden går letter vekk.)

Dette blir en grøtete masse som lukter høy ( personlig synes jeg det lukter kjerringrokk te) Denne lukten går fort ut av håret når det er tørst. Kjenner litt første dagen.

Du smører den inn i håret og sitter i opptil 2 timer. Men jeg må si jeg synes det gir en fantastisk farge og glans i håret jeg ikke har sett ved vanlig hårfarge.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Henna. Jeg kjøpte en pose til 67 kr, som varer til 4 farginger.

Det eneste er at det er litt mer jobb å farge håret med Henna pulver ( det finnes ferdig krem som er lettere, og dyrere)

Du blander vann og pulver( og noen dråper sitron som gjør at flekker på huden går letter vekk.)

Dette blir en grøtete masse som lukter høy ( personlig synes jeg det lukter kjerringrokk te) Denne lukten går fort ut av håret når det er tørst. Kjenner litt første dagen.

Du smører den inn i håret og sitter i opptil 2 timer. Men jeg må si jeg synes det gir en fantastisk farge og glans i håret jeg ikke har sett ved vanlig hårfarge.

Glemte å si, at Henna dekker grått hår kjempefint :-)

Gjest luftslott
Skrevet

Kommer an på hvordan du reagerer på hårfarge. Om det bare er kontaktallergi med kløe i hodebunnen KAN det gå bra så lenge du bruker hansker og er veldig nøye på at fargen ikke kommer i kontakt med hud. Men om du også reagerer på lukten vil du få reaksjon uansett hvor nøye du er...

Sjekk i helsekostbutikken om de har noen allergivennlige alternativer, eller snakk med frisøren din. Flere hårpleiemerker lager produkter for sensitiv hud, kanskje noen av dem har kommet med glansvask/hårfarge?

Om du tåler vanlig parfyme men reagerer på kjemikaliene i hårfarge dins det shampo/hårprodukter med naturlige fargestoffer i, bl.a. henna, kastanje, kinabark osv.

Skrevet

Husker min gudmor brukte henna, hun ble tidlig helt sølvgrå. Det dekket kjempefint:-)

Så bra :)

Skrevet

Høres spennende ut å prøve dette :)

Skrevet

Etter min erfaring så må den vokse ut. Men jeg har bare brukt den rød siden jeg har rødt hår opprinnelig og det ble knallrødt, sånn Karius og Baktus farge ;)

Skrevet

Etter min erfaring så må den vokse ut. Men jeg har bare brukt den rød siden jeg har rødt hår opprinnelig og det ble knallrødt, sånn Karius og Baktus farge ;)

Ok! Rød tror jeg ikke jeg skal bruke ;) Har man mulighet for å bruke denne om man skal farge håret svart?

Skrevet

Ok! Rød tror jeg ikke jeg skal bruke ;) Har man mulighet for å bruke denne om man skal farge håret svart?

Det aner jeg ikke, det er mange år siden jeg hadde rødt hår ;)

Skrevet

Det aner jeg ikke, det er mange år siden jeg hadde rødt hår ;)

Ser ikke helt for meg deg med rødt hår, nei :P (har prøvd det jeg også :P)

Skrevet

Ser ikke helt for meg deg med rødt hår, nei :P (har prøvd det jeg også :P)

Hehe, jeg hadde rødt fra jeg var født til jeg var 40. Jeg har da rødt hår på et av bildene på facebook ;)

Skrevet

Hehe, jeg hadde rødt fra jeg var født til jeg var 40. Jeg har da rødt hår på et av bildene på facebook ;)

Ah, ante ikke at du var naturlig rødhåret :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...