Gå til innhold

Hvordan får jeg målt inneklima?

Anbefalte innlegg

Gjest håper på oppklaring

Hvem kontakter man for å få målt (flest mulig sider av) inneklima? Etter at flere av våre familiemedlermmer har tetthet i neser/bihuler og hodepine, men som kun eksisterer når vi er inne i boligen vår, har vi skjønt etterhvert at det kan ha med inneklima å gjøre (vi lufter godt, men likevel).

Hva koster dette, og hvordan blir det gjort? Er det bare private instanser som gjør dette, og da koster det vel svinedyrt? Hvordan kan vi vite hvem som er seriøse, gjør godt arbeid, og tar en rimelig betaling?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389002-hvordan-f%C3%A5r-jeg-m%C3%A5lt-inneklima/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trådstarter

Takk for link. Men det ser ut som det går utelukkende på fukt og muggsoppskader. Det finnes vel andre former for dårlig inneklima også, gjør det ikke? Karbon...et eller annet. Blant annet.

Takk for link. Men det ser ut som det går utelukkende på fukt og muggsoppskader. Det finnes vel andre former for dårlig inneklima også, gjør det ikke? Karbon...et eller annet. Blant annet.

Tenker du på radon?

Google litt så finner du mer informasjon.

Vennlig hilsen

''Det finnes vel andre former for dårlig inneklima også, gjør det ikke? Karbon...et eller annet. ''

Antar du tenker på Radon?

Jeg tror ikke at Radon gir opplevd dårlig inneklima slik du beskriver det. Dette er stråling som kan føre til kreft.

Jeg fikk utført måling fra dette firmaet. Fulgte en link fra sidene til Statens Strålevern.

http://www.gammadatainstrument.se/productlist.aspx?MID=747

Ser at de ikke lenger gjør dette for privatpersoner, men det ligger en henvisning til et annet firma der.

Selve målingen foregikk ved at jeg fikk tilsendt 3 sporfilmer som skulle plasseres i forskjellige rom og etasjer. De skal så ligge der i 3 - 6 måneder, og sendes inn for analyse.

Mener det kostet ca. 600,-. Du kan selv velge hvor mange sporfilmer du vil bruke. Prisen er deretter.

Annonse

Gjest Elextra

Radon var det ja, he he...

Det jeg mener er, er det ikke noen intans som kan sjekke "alle" aspekter ved inneklima samtidig?

''Det jeg mener er, er det ikke noen intans som kan sjekke "alle" aspekter ved inneklima samtidig?

''

Mange bedrifter bruker OPAK til slike undersøkelser, vet ikke om de også tilbyr tjenester til private.

''Det finnes vel andre former for dårlig inneklima også, gjør det ikke? Karbon...et eller annet. ''

Antar du tenker på Radon?

Jeg tror ikke at Radon gir opplevd dårlig inneklima slik du beskriver det. Dette er stråling som kan føre til kreft.

Jeg fikk utført måling fra dette firmaet. Fulgte en link fra sidene til Statens Strålevern.

http://www.gammadatainstrument.se/productlist.aspx?MID=747

Ser at de ikke lenger gjør dette for privatpersoner, men det ligger en henvisning til et annet firma der.

Selve målingen foregikk ved at jeg fikk tilsendt 3 sporfilmer som skulle plasseres i forskjellige rom og etasjer. De skal så ligge der i 3 - 6 måneder, og sendes inn for analyse.

Mener det kostet ca. 600,-. Du kan selv velge hvor mange sporfilmer du vil bruke. Prisen er deretter.

Her har det skjedd en utvikling ser jeg.

Digital radonmåler til hjemmebruk:

http://www.gammadatainstrument.se/news/more.aspx?NID=228

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...