Gå til innhold

NHD- Når jeg ikke blir trodd..

Anbefalte innlegg

Gjest nok er nok ja
Skrevet

Har skrevet noen innlegg her etter at jeg har vært plaget med mareritt i lange tider ( år ) etter at jeg begynte på Lamictal.

Har blitt møtt med null forståelse fra min psykiater som avviser det blankt at marerittene kommer av medisinen. Jeg er helt overbevist om at det kommer av medisinen fordi det begynte da jeg startet med Lamictal. Hadde aldri slike mareritt hver natt før jeg begynte.

På mange måter har det vært et trist liv med fæle mareritt hver natt og stemningen jeg sitter igjen med hver morgen når jeg våkner og utover dagene.

Jeg tåler ikke andre stemningsstabiliserende. Tror jeg har bipolar 2, men har ikke vært mye plaget med depresjoner. Kan gå år i mellom( Diagnosen er noe usikker tror jeg). Nå skal psykiateren min snart slutte i jobben og jeg er ferdigbehandlet..

Etter råd fra deg NHD, har jeg nå begynt å trappe ned på Lamictal for å se om marerittene gir seg. Er nede fra 250 mg til 150 mg nå. Dette føles helt rett. Og opplever at noen tar meg og bivirkningene mine på alvor.

Men føler virkelig at dette er noe jeg ikke kan fortelle min psykiater.. Hun har aldri tatt bivirkningen med mareritt på alvor. Hun "truer" meg med at jeg må stå på medisinen. Skal snart slutte hos henne, men får ingen videre tilbud hos noen andre..

Jeg stoler mer på NHD råd her inne til meg og føler det er det eneste rette for meg nå. Det er ikke noe liv å trakte etter å ha grusomme mareritt i år.. NHD, er det greit i dette tilfellet at jeg ikke sier noe om dette til psykiateren min?N

Skrevet

Trodde det var en kjent sak at Lamictal kan føre til mareritt...? Jeg fikk mareritt/slitsomme intrikate drømmer hver gang jeg trappet opp, og min psykiater var enig at det var pågrunn av Lamictal. Heldigvis gikk det over, hadde nok ikke holdt ut så lenge som deg!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

For meg er det helt greit at du ikke sier noe til henne siden du snart skal slutte hos henne.

Til den nye legen må du fortelle nøyaktig hvilke medisiner du bruker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...