Gå til innhold

Er dette en "svak" hypomani?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er svingstang. Fra å omtrent ligge i "koma" i flere dager/uker, har jeg nå begynt å være våken om natta igjen. Jeg kjenner igjen mønsteret.

Er trett, men tankene går rundt i hodet og jeg får ikke sove. Før hadde jeg hypomanier som gjorde meg glad og veldig sosial. Dette begrenser seg nå til at jeg prater mere, trener mere, klarer mere i dagliglivet. Jeg tar liksom ikke av slik jeg gjorde før, det er vel mangel på søvn som sliter meg mest ut. Men er dette likevel en hypomani ettersom det pleier å vare i noen dager, opptil en uke? Så vet jeg av erfaring at jeg får en nedtur igjen. Jeg er stort sett der nede.

Eller er dette det normale livet som svinger slik, har andre også det slik kanskje? Kanskje er det jeg som ikke er tøff nok til å takle livet? Men hvis søvnmangelen kommer av hypomani, burde jeg da ta noe å sove på i disse periodene? Jeg sliter meg jo ut når jeg er sånn.

Gjest bipolar 1
Skrevet

Det kan være hypomani. Bruker du medisiner for å forebygge? Kan være viktig at du sover for å forebygge mer symptomer og svingninger.

Gjest Poncho
Skrevet

Det kan være hypomani. Bruker du medisiner for å forebygge? Kan være viktig at du sover for å forebygge mer symptomer og svingninger.

Jeg har noen slike netter hvor jeg ikke sover/sover dårlig. Ellers er jeg stort sett i "koma". Det er søvnen jeg merker størst forskjell på. Kan liksom ikke planlegge så mye, vet aldri hvordan formen er.

Skal vel egentlig ikke klage så mye nå, jeg er bedre enn jeg har vært ihvertfall. Kanskje bør jeg godta at jeg blir sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...