Gå til innhold

sjenerte mennesker

Anbefalte innlegg

Gjest virr varr
Skrevet

Finnes det medisiner for sjenerte mennesker?. Kan man bli mer utadvent og miste litt hemninger ?, det skjer jo med alkohol, men føler også at det skjer med vival. Men finnes det medisiner som man ikke blir avhengi av?.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg hadde en periode jeg var mer utadvent enn jeg normalt er. Brukte ikke vanedannende medisiner i den tiden. Tror jeg brukte ad og ap men husker ikke hvilke, men jeg tenkte at det måtte være medisinene som gjorde meg mer utadvent.

Har også hatt et par perioder der jeg sannsynligvis var hypoman.

Gjest Elextra
Skrevet

''Kan man bli mer utadvent og miste litt hemninger ?''

Det kan man bli av trening på slike situasjoner - altså eksponering.

Skrevet

Hei!

Ja det gjør det.

Oxytocin vil gjøre en tryggere. Om det virker fort eller etter en tid kan jeg derimot ikke mene så mye om enda.

Mekanismen er trolig at man blir mer avslappet at dette "kjærlighetshormonet". Jeg skal selv snart intervjues om saken, da det gjøres mange interessante studier på dette.

Man blir ikke avhanegig, men det er en hjelp og ikke en mirakelmedisin, med det utgangspunktet kan man bruke det.

En hjelp på veien, ikke noe mer.

For meg mot min autisme er det en virkning få hadde trodd, og det kan mange mennesker nå vri seg i øynene, og riste på hodet av, ja for både den ene og den andre merker forskjellen, alt fra Bella Dotte til kurslederen, han sa i dag igjen "ja jeg merker STOR forskjell på deg" dette sa han vendt mot alle de andre og første gang viste han ikke hva jeg brukte :-) det er jo mer interessant ellers kunne han jo innbilt seg dette.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

SSRI endrer personligheten i retning mindre sjenert.

Sjenert kan sees på som en lettvariant av sosial fobi/angst.

Skrevet

SSRI endrer personligheten i retning mindre sjenert.

Sjenert kan sees på som en lettvariant av sosial fobi/angst.

Hei!

Jeg snakket i dag med en jente med asperger syndrom på gruppen min, hun hadde foreslått for sin psykiater at hun ville prøve oxytocin, dette fordi hun har hørt kurslederen si hvor annerledes jeg har blitt. (jeg merker ikke det selv så tydelig)

Men psykiateren hadde ikke hørt noe særlig om dette, men kun som behandling av spesielt aggressive mennesker, som da ble roligere, så ja han var ikke særlig interessert.

Jeg ga henne så min psykiaters navn slik at hennes psykiater kan ringe og konferere med min psykiater. Men hvorfor virker så mange psykiatere ikke til å vite noe om dette eller være så uinteressert i det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...