Gå til innhold

Angst for døden

Anbefalte innlegg

Gjest kakaodue
Skrevet

Jeg sliter med angst for døden. Det er så fælt å være redd for det når man er midt i livet. Man skal jo ikke gå rundt å tenke på den hver dag. Jeg blir så lykkelig når mine "små problemer" dukker opp i hodet mitt igjen. Slik som angst for å gå i butikker, og angst for å snakke med folk og angst for å ta bussen. De kan overta hele mitt fokus slik at jeg tenker bare på de og ikke på døden. jeg har begynt å bli ordentlig glad i disse problemene for det betyr jo bare at jeg lever :), og ikke har tenkt til å dø med det første. Dårlige hårdager er bra, da kan jeg bekymre meg for det. Noe skal man visst bekymre seg for, jeg tar derfor vare på de små bekymringene. Å leve et liv uten bekymringer tror jeg ikke går an for meg og min hjerne.

Skrevet

Kanskje du burde lære deg litt kognitiv terapi og mindfulness? Det hjelper på angst når den ikke har tatt helt overhånd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...