Gå til innhold

NHD. Spørsmål om førerkort.

Anbefalte innlegg

Gjest Nemlig Hemlig
Skrevet

Jeg har hatt lappen i 14 år. Jeg har diagnosen Paranoid Schizofeni. Ingen lege jeg har snakket med har nevnt noe om førerkort. Jeg fikk dekket førerkortet av aetat til jobbruk. Og ble hadde møte hos en sosialmedisiner for å se om jeg skulle få det som en del av å øke mine sjangser for å jobbe mere.

Jeg går på 10mg zyprexa og 150mg zoloft. Kjører ikke hvis jeg har tatt beroligende. Er det noen grunn for meg å ta opp lappen med fastlege? Etter de nye forskriftene? Eller er jeg på den sikre siden?

Gjest Nemlig Hemlig
Skrevet

Glemte å si att jeg ikke har vært psykotisk på flere år. Og att jeg aldri har hatt noen ulykke o.l.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

I prinsippet skal du søke om å kjøre på dispensasjon, og du skal helt sikkert få slik dispensasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...