Gå til innhold

Deprimerende for meg - og for psykiater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å snakke om enkelte ting som er deprimerende for meg, fordi jeg er redd psykiateren også skal bli deprimert av det. I tillegg er det vanskelig å snakke om enkelte tvangstanker fordi jeg er redd han skal få de også.

Er det OK å si fra om dette til han, eller vil han ta seg nær av det og tenke at jeg tror han er uprofesjonell?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette kan du ta opp med psykiateren. Det re svært vanlig at pasienter har slike feiltanker :-)

Egentlig kan du si _alt_ til en behandler.

Skrevet

Dette kan du ta opp med psykiateren. Det re svært vanlig at pasienter har slike feiltanker :-)

Egentlig kan du si _alt_ til en behandler.

Hei!

Hvis det er vanlig at pasienter har slike tanker burde jo psykiatere si det.

Jeg har det, men jeg har asperger syndrom, det oppdager jeg stadig, selv om jeg inni mellom tror jeg ikke har det, jeg oppdaget det idag igjen, det gikk ikke bra på et møte, jeg fomlet og så ned, jeg gjorde det fordi jeg ble lei meg, barnepsykiateren så på meg og jeg så på henne og jeg tenkte "hva betyr det ansiktet og de øynene der?" og mens jeg tenkte så jeg ned og da kom jeg på "men jeg har jo asperger syndrom", det er så dumt.

Men på grupen sist menete en at jeg ikke passet inn, for jeg er for godtfungerende, jeg ble splittet da /sånn helt på midten, jeg tenkte "hjelp hvis jeg ikke hører til her hvor hører jeg til da?" lederen sa til den andre personen "du tuller vel nå?" jeg så ikke om personen svarte jeg sa bare at "jeg skjønner det, jeg bruker jo oxytocin", med det finner man ordene og fremstår ganske upåfallende, men i dag gikk det ikke bra, jeg fikk til og med høre at min datter har ressurser jeg ikke har... jeg sa da "men jeg har ressurser" psykiateren sa da "Ja det har du" jeg skjønte mindre og mindre og jeg fant da ut at jeg ikke ville gå, ikke før jeg forstod, men jeg vet å oppføre meg, så jeg gikk, når jeg fikk beskjed. Jeg ville spørre henne hvor jeg fant et lite pinnsvin på ca 10-20 cm, men jeg tenkte det gjør jeg ikke for da blir det vel enda tydeligere at her er det noe galt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...