Gå til innhold

Remeron og vektoppgang

Anbefalte innlegg

Gjest Remeronn
Skrevet

Hei

Jeg har fått Remeron av min lege, og jeg veier ca 110 kg og er 170 høy. Prøver å slanke meg, men det er ekstremt vanskelig. Leser at remeron også kan sørge for vektoppgang. Er det fordi man blir sulten av remeron, eller er det fordi at remeron virker inn på metabolismen slik at man legger på seg uansett hva man spiser? Jeg er blant annet deprimert fordi jeg ser ut som et berg. Føler at jeg har veskeansamnlinger i kroppen for ingenting og det er som om at hjertet jobber tungt...

Gjest veldig..sulten
Skrevet

Jeg fikk en voldsom sult av Remeron, jeg trodde faktisk jeg skulle sulte ihjel til tider. Jeg brukte det knapt to uker og i den perioden spiste jeg natt og dag. Jeg jobber i barnehage og spiste i smug opp barnas halvspiste skiver. No slikt hadde jeg aldri kommet på å gjøre ellers...

Skrevet

Jeg fikk en voldsom sult av Remeron, jeg trodde faktisk jeg skulle sulte ihjel til tider. Jeg brukte det knapt to uker og i den perioden spiste jeg natt og dag. Jeg jobber i barnehage og spiste i smug opp barnas halvspiste skiver. No slikt hadde jeg aldri kommet på å gjøre ellers...

Det er kanskje verst i starten eller like etter doseøkning. Det er mulig å ta kontroll over spisingen selv om Remeron kan gi mer sultfølelse. Har i alle fall selv opplevd at den voldsomme hungeren har gått over, og har selv om jeg bruker Remeron gått fra lett overvektig til normalvektig.

Skrevet

økt apetitt....men jeg gikk ned av remeron da depresjonen og slappheten

slapp taket

Gjest trotsky
Skrevet

Ulvehunger/søthunger kan føre til at man spiser mye mer og usunn mat og søtsaker. Blodsukkeret blir visst også mer ustabilt på Remeron, noe som kan gi økt lagring av fett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...