Madelenemie Skrevet 28. februar 2013 Skrevet 28. februar 2013 Hei! Jeg husker ikke om jeg la ut denne linken om dette radiointervjuet med nordens fremste ekspert på jenter og kvinner med asperger syndrom, det gir et veldig riktig bilde av hvordan det er å være jente med autisme. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=3578438 0 Siter
FGT Skrevet 28. februar 2013 Skrevet 28. februar 2013 Har også forstått det slik at mange kvinner som har fått ADHD, skulle ha hatt Asperger diagnosen. Altså det er vanskeligere å diagnotisere kvinner, og lettere å feil diagnotisere kvinner en menn. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 1. mars 2013 Forfatter Skrevet 1. mars 2013 Har også forstått det slik at mange kvinner som har fått ADHD, skulle ha hatt Asperger diagnosen. Altså det er vanskeligere å diagnotisere kvinner, og lettere å feil diagnotisere kvinner en menn. Hei! Ja stemmer, det er det, fordi kvinner er mer sosiale av natur, og flinkere til å "late som"/ "spille normal" osv... Hørte du radiointervjuet, det er så bra at både psykologen og psykiatern på BUP ble imponerte og de vil nå lese flere av linkene mine. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.