Gå til innhold

Allergi og astma, hund?

Anbefalte innlegg

Gjest Hundeparet
Skrevet

Hei. Hvis man har astma (bruker forebyggende medisiner hver dag) og er allergisk mot kanin, banan og sitrusfrukter. Er det da helt utelukket å tenke på å skaffe seg hund? Eller er det mulig at man ikke er/kan bli allergisk mot hund? Vi er et par på 22 år som ønsker å skaffe oss hund.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg tror det ikke lurt å skaffe hund. Med dine plager, hadde jeg holdt meg langt unna hund. Hunde hår med midd er vel ikke noe for deg.

Alle hunder har midd i pelsen.

Skaff dere en rått akvarium ! Det er både fint å se på, og null allergi.

Skrevet

Veldig dårlig idé. En hund er en investering for mange år, og astma/allergi har en tendens til å "adoptere" nye områder å reagere på. Sjelden noe man "venner seg til", heller motsatt at det bare blir verre. Til slutt kan dere risikere at dere må avlive en hund dere har blitt veldig glade i, og et enda verre scenario er at dere kanskje ikke engang kan klappe andre hunder eller besøke andre med dyr.

Det høres kanskje ut som skremselspropagande, men jeg snakker av erfaring. Selv om det tilsynelatende virka greit, viste blodprøvene alarmerende verdier, og plutselig - fra et halvår til et annet, var det en så dramatisk endring at kunden måtte ut av huset temmelig kvikt - til stor sorg.

Min historie er heller ikke enestående.

mrs_knowitall
Skrevet

Jeg har (hadde) mild allergi for hund. Nå har vi hund, og det er en klar forverring. Det er annerledes å klø litt i øynene når jeg har kost på eller passet en hund over en helg, og det å bo med den. Vår hund er såkalt allergivennlig, men jeg vil likevel ikke anbefale det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...