Gå til innhold

Kan det skyldes mascaraen?

Anbefalte innlegg

Gjest gammel mascara

Jeg bruker ikke så ofte sminke men hadde på meg litt mascara i går ettermiddag. Det kom lite på fordi mascaraen var ganske tørr og gammel. Sikkert to til tre¨år gammel. Jeg kjente litt vondt i øyet i går kveld. Vasket ikke bort mascaraen fordi det kom på så lite at jeg tenkte det ikke var noe vits. I dag har jeg også hatt litt vondt i øyet. Virker litt rødt ytterst.

Kan dette skyldes mascaraen? Noen som har reagert slik på gammel mascara?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389198-kan-det-skyldes-mascaraen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gammel mascara

Høres sannsynlig ut at det var mascaraen. Sminke er holdbar ca et år, og husk at det lett dannes bakterier i sminke.

SKal bli meget skeptisk til gammel mascara her etter. Har kastet den i søpla. Får bare håpe det ikke er noe skummelt. Er litt bekymret men siden det er så svake smerter føles det litt hysterisk å dra til lege også. Får vente et par dager å se kanskje.

SKal bli meget skeptisk til gammel mascara her etter. Har kastet den i søpla. Får bare håpe det ikke er noe skummelt. Er litt bekymret men siden det er så svake smerter føles det litt hysterisk å dra til lege også. Får vente et par dager å se kanskje.

Du kan jo kjøpe sånn øyebadevann på apoteket og skylle med det (følg bruksanvisningen).

Gjest mianh

Det kan godt være pga gammel mascara som du i tillegg ikke vasket bort....

Jeg hadde sånt på øyet en gang, vondt i øyelokket. Øyelege sjekket og fant ut at det var blitt en byll i øyelokket, noe lignende kvise...

Fikk resept på øyesalve og tips om å skylle med saltvann innimellom,

legge varm klut over, ta babyshampoo på en øyrepinne og gni over - løser opp talg/fett..

massere øyetlokket fra utsiden og innover mot nesen.

Nå er det helg da, så prøv å skyll øyet med saltvannsdråper helga over, unngå øyesminke og se det an til mandag, er du verre/ ikke bedre - oppsøk lege og få deg en salve evnt. hvis det er bakterielt.

Annonse

Gjest gammel mascara

Våknet i dag tidlig og da hadde jeg først ikke noe smerter. Men så kom det litt smerter etter en liten stund etter jeg sto opp. Ikke så mye men kjenner det litt. Litt mer smerter nå ut på ettermiddagen. Smertene sitter under øyelokket. Er litt engstelig siden det ikke har komt noe puss. Kan det da være betennesle? Jeg håper det og at det ikke er noe mer skummelt. Heller ikke særlig rød. Men ser det an til mandag så får vi håpe de er borte til da. Har hatt lignende smerter før når jeg har vært lenge ute i sola. Tok lasersynoperasjon mot nærsynthet for ca 9 år siden. Kan det ha noe sammenheng med det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...