Gå til innhold

Hva syns du om Fredrikstad-dialekten?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• Sara Bernard

4

• PieLill

4

• Bella Dotte

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes det er mange dialekter som er mye verre enn Fredrikstad-dialekten! Karmøy og Voss f.eks., det er jo umulig å skjønne hva de sier!

Bare du som er lite forståelsesfull.

:-)

Kinesisk blir forresten ikke stygt bare fordi jeg ikke skjønner det.

mvh

Bella Dotte

Nei - jeg hørte en dame på trikken i dag som hadde en fryktelig stygg dialekt. Jeg kan ikke plassere den nøyaktig, men jeg tenkte "Otta". Håper jeg ikke - ihvertfall ikke ved en feiltakelse - fornærmer noen her som er fra Otta!

Annonse

Gjest Elextra

Nei - jeg hørte en dame på trikken i dag som hadde en fryktelig stygg dialekt. Jeg kan ikke plassere den nøyaktig, men jeg tenkte "Otta". Håper jeg ikke - ihvertfall ikke ved en feiltakelse - fornærmer noen her som er fra Otta!

'' Jeg kan ikke plassere den nøyaktig, men jeg tenkte "Otta". Håper jeg ikke - ihvertfall ikke ved en feiltakelse - fornærmer noen her som er fra Otta!''

Jeg synes nord-gurdbrandsdalsdialekt er flott! :)

Bare du som er lite forståelsesfull.

:-)

Kinesisk blir forresten ikke stygt bare fordi jeg ikke skjønner det.

mvh

Kom forresten på en til - Farsund. Traff en kar fra Farsund på ferie en gang og himmel så forferdelig han snakket. Mulig at han hadde en usedvanlig klagende stemme, men jeg holdt på å bli sprø...

Kom forresten på en til - Farsund. Traff en kar fra Farsund på ferie en gang og himmel så forferdelig han snakket. Mulig at han hadde en usedvanlig klagende stemme, men jeg holdt på å bli sprø...

Farsund er forferdelig. For meg høres det dansk ut.

Annonse

Farsund er forferdelig. For meg høres det dansk ut.

''Farsund er forferdelig. For meg høres det dansk ut.''

Jeg har i det hele tatt litt problemer med hele det blide Sørlandet, de har så mange bløde konsonanter at det heller en del mot dansk og om de snakker fort så er det ikke alltid like lett å henge med.

''Farsund er forferdelig. For meg høres det dansk ut.''

Jeg har i det hele tatt litt problemer med hele det blide Sørlandet, de har så mange bløde konsonanter at det heller en del mot dansk og om de snakker fort så er det ikke alltid like lett å henge med.

Jeg liker de som kommer fra "lenger øst" - slik som Grimstad, Arendal (Knausgård :-) og Kristiansand.

Jeg synes ikke Fredrikstad eller andre Østfolddialekter er direkte stygge, men de er heller ikke blant mine favoritter.

Dialektene i Mjøs-traktene er veldig usexy. Jeg kunne nok aldri forelske meg i en som snakker som Sigbjørn Johnsen.

Molde og Haugesund er fine, og alle bydialektene nordpå. Stavangerdialekten er beahgelig og sexy når menn snakker, men kvinner kvekker og breker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...