Gå til innhold

jente 17 år :(

Anbefalte innlegg

Sara Bernard

Det er jeg enig i, men jeg synes det er greit å vite at å ta abort ikke kan sidestilles med å ta livet av en baby. Det er slike uttalelser som gjør det ufattelig tøft for de som av ulike grunner har måttet ta abort.

Hadde en av mine døtre blitt gravide som 16-17-åringer, så håper jeg virkelig de hadde skjønt at jeg ikke så på dem som "mordere" selv om de hadde valgt abort...

''Det er jeg enig i, men jeg synes det er greit å vite at å ta abort ikke kan sidestilles med å ta livet av en baby.''

Helt enig, veldig viktig differanse.

Fortsetter under...

Her står det mye om rettigheter, stønader osv.:

http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon

En nyfødt baby koster ikke stort i drift, det er enkelt å få kjøpt mye fint utstyr brukt. Det er når man senere må betale for barnehage eller annen barne pass, at de store utgiftene kommer. Men dere har god til til å få oversikt over dette.

Jeg støtter forslaget om å snakke med Amathea, de har masse erfaring fra akkurat slike tilfeller som deres.

Hei,

Her har du fått mange gode råd om at det finnes god hjelp og støtte i dette landet for deres framtid.

Syns det er bra du har forklart ærlig hvordan du opplever situasjonen.

At denne gode ærligheten din resulterer i en diskusjon "litt på sidelinja" her inne er bare og "drite i" og noe som "du bare får leve med".

Hele samfunnet er bygd opp av en rekke valg et menneske har. Valg som får større eller mindre betydning for framtida. Det er "lettere" for dyr, de har bare instinkt å "leve etter". Jeg har 13 voksne kyr her inne i et fjøs på denne tid av året, og hadde den ene kua kommet og sagt hun ikke ville være drektig lenger, ville ikke ha noen kalv, så vet jeg ikke hva jeg hadde sagt eller trodd.

Slik jeg ser det, er det viktig å snu alle steiner i prosessen som fører fram til beslutningen. Også være tro mot seg selv og respektere valget i ettertid.

Jeg vet om eksempel i utlandet der til og med prostitusjon foregår for mødre for å få endene til og møtes. Så det "sosiale" system i Norge er ingen selvfølgelighet, internasjonalt sett.

Jeg tror du er på god vei til å finne en god mulighet for familieforøkelse nå. Dette er jo også noe veldig gledelig for besteforeldrene også ( forhåpentligvis ).

Lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...