Gå til innhold

Hjelp NHD!

Gjest førstegangsangst?

Anbefalte innlegg

Gjest førstegangsangst?
Skrevet

Lurer på om jeg har hatt angst/panikkanfall. Det begynte utrolig mye stress og kulminerte hos tannlegen på onsdag. Keg satt i stolen ,da tannlegen plutelig legger stolen bakover og hele kroppen min rykket til av sjokket. Alle uventede lyder så reagerte kroppen min helt unormalt, men jeg kom meg gjennom timen.

Var på butikken rett etter , og da jeg skulle betale var det mange lyder og synsintrykk rundt meg, så var det akkurat som hjernen fikk strøm i seg og nakken fikk ufrivillige spasmer og hele hodet ristet og det gikk ut i armene og deretter ned i bena. Klarte såvidt å holde meg fast å komme meg ut av butikken.

Vel hjemme, sto TVèn på og jeg merket raskt de samme symptonene, synsinntrykk og lyder, ble til strøm i hodet og jeg ristet ufrvillig på hodet, armene og ned i bena sammen med en følelse av å svime av.

Jeg skrudde av TVèn, men bare litt senere kvakk jeg av en ukjent lyd og det samme skjedde igjen. Min datter lå på sofaen og sov, og jeg klarte såvidt å rope hjelp, hun så vilken tilstand jeg var i, og ville ringe ambulansen. Hodet mitt var klart og stemmen min klar og jeg sa nei.

Det begynte altså med det visjonelle/lydinntrykk. Jeg hyperinhalerte i det hele tatt, pusten var normal, men det var hjerteslagene som økte i et enormt tempo!

Den natten var jeg i "helvete". Jeg var på do og på vei tilbake i senga besvimte jeg akkurat i det jeg fikk hevet meg på den.

Hva i all verden, er det som skjer med meg? Fikk Valium av legen på tordag ca kl.1200, og har sovet i seks timer av gangen. (Hadde ikke sovet på fire døgn før dette).

Har tett oppføling av lege og fikk time kl 0800 til mandag (skulle vært der i dag, men hadde ingen sjanse til å møte).

Hjelp meg!

Gjest førstegangsangst?
Skrevet

Ingen som kan hjelpe meg?

Skrevet

Det du skriver kan så absolutt være angstanfall, jeg tror det er det, men du bør ta en sjekk hos din primærlege for å være sikker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...