Gå til innhold

psykisk utviklingshemming

Anbefalte innlegg

Gjest kanelsnurr
Skrevet

Jeg har mange ganger tenkt at jeg er psykisk utviklingshemmet. At det er det som feiler meg. Første psykologen jeg gikk til prøvde jeg å skjule redselen for dette med spiseforstyrrelsen min. Jeg har aldri tatt IQ test, men det har jeg heller ikke lyst til. Er redd for at spiseforstyrrelsen skal bli verre. For jeg husker jeg tenkte at hvis noen sier at det er det jeg feiler så komme jeg til å ta livet mitt. jeg kan jeg ikke leve med det at jeg er tilbakestående. Da har jeg ikke noe stolthet lenger.

Når jeg begynner å tenke som jeg gjør får jeg en bulimisk periode og kan bli ordentlig dårlig.

Vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette, men er så redd for å bli avslørt. Hva skjer hvis de avslører meg?

Skrevet

Ble helt forvirrer av det du skrev.Hva mener du ?

Skrevet

Ut i fra at du skriver så bra med endel tanker, så tror jeg ikke noe på at du er psykisk utviklingshemmet

Skrevet

Det høres ikke ut som om du er psykisk utviklingshemmet i forhold til måten du formulerer deg på. Tror det er noe du har fått for deg.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg trodde det om meg selv før, tanken har streifet meg sporadisk, men den minner nok mer og mer om en tvangstanke har jeg tenkt.

Det startet ved at jeg "falt ut av" skolen, mest pga av det sosiale og jeg var redd for de andre menneskene der/eller jeg forstod meg ikke på dem, da jeg startet igjen, fikk jeg feks 6 i alle fag på videregående. (men på en spesialskole med tilrettelegging)

Dette har min psykiater sagt er helt uforenlig med å være mildt psykisk tilbakestående, som jeg tidvis har ment at jeg selv var.

Jeg kjenner noen med autisme som har PU, mild, de skriver veldig rotete, vanskelig å forstå og usammenhengende, dette reflekteres derfor i det de skriver har jeg oppdaget.

Da jeg ble "testet" som barn, klarte jeg ingen av testene, hvorfor? jeg tror jeg har fokusrelaterte utførelsesvansker, men dette bidro nok til den stadige redselen i meg for at jeg var litt tilbakestående, og den har brent seg fast.

Jeg bruker nå mine karakterer til å overbevise meg selv om at jeg ikke er tilbakestående, men for min del har jeg så store sprik i min evneprofil at det kan være vanskelig å forstå, for andre og for meg selv.

Jeg tror ikke du er tilbakestående, men jeg forstår redselen din fordi jeg har slitt med den samme redselen selv i så mange år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...