Gå til innhold

Burde jeg sjekke dette hos min lege?

Anbefalte innlegg

Gjest Thea 17 år
Skrevet

Hei! Jeg er en 17 år gammel jente som den siste tiden har vært fryktelig slapp og sliten, det spiller ingen rolle hvor mye jeg sover eller hvor mye jeg slapper av. Det har kommet til det punktet hvor det er blitt slitsomt å gjennomføre dagen! Jeg tar alle vitaminer som trengs, jerntabletter, omega 3 og mer, rett og slett alt av det som må tilføres kroppen. I tillegg til slappheten opplever jeg ofte om kvelden at fotbladene mine hovner opp, altså det området mellom tærne og hælen på undersiden av foten - det er fryktelig ubehagelig og det sprenger. Tidvis har jeg også opplevd at når jeg reiser meg kjapt blir jeg svimmel, synet svinner og jeg må sette meg ned igjen, eller i det minste støtte meg mot noe. Forferdelig tungpustet blir jeg også ved noen anledninger, og dette skjer som regel kun på korte distanser som jeg normalt ikke har noe problem med. Kortpustethet oppstår ofte også når jeg er med i gymtimene på skolen og det blir vanskelig å trekke pusten ned i lungene, det føles ut som om pusten ikke går lenger enn ned i halsen og forsvinner. Selv har jeg nevt det hjemme ved flere anledninger og får alltid høre at det kun er grunnet dårlig kondisjon, selv føles det ikke sånn, for når det pågår får jeg ikke tilgang på luft i det hele tatt! Dette ble forferdelig mye på en gang, men jeg håper du kan hjelpe meg med å vurdere om jeg burde ta meg en tur til min fastlege, og om du kan se om dette er symptomer som burde unedrsøkes nærmere! Hvis dette er symptomer på noe, hva er det en mulighet for at det er? (Jeg skjønner at det du eventuelt svarer ikke er fastslått, og at det er vanskelig for deg å si noe, i og med at du ikke har undersøkt meg). Jeg vet ikke om det er relevant at faren min er hjertestransplanter og faren hans hadde også hjerteproblemer som han døde av. Når jeg selv opplever at hjertet løper løpsk ved noen anledniner. Hilsen Thea

Gjest togli
Skrevet

Jeg er ingen lege, men tror det ville vært klokt av deg å be om en legetime - for slik kan du jo ikke ha det!

Skrevet

Ingen kan svare deg på det her, så eneste måten å få det ut av verden på er å få en legitime. Håper du finner ut av det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...