Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står på 8 mg fluanxol. Har gått helt tom. Vikarlegen vil ikke skrive ut uten legetime. Hva gjør jeg? Har risperdal liggende. Skal jeg ta det eller akuttime på mandag? Vær så snill å svare! Psykiater syk, kan ikke hjelpe meg. Har fått ny time i slutten av april.

Skrevet

Hvis jeg husker riktig, så bor du i Oslo. I såfall kan du f.eks. kontakte psykiatrisk legevakt i morgen og få en resept slik at du slipper å være uten fluanxol lenger enn til i morgen.

Skrevet

Hvis jeg husker riktig, så bor du i Oslo. I såfall kan du f.eks. kontakte psykiatrisk legevakt i morgen og få en resept slik at du slipper å være uten fluanxol lenger enn til i morgen.

Jeg ringte nettopp psykiatrisk legevakt, men hun var meget sur og avvisende. "Kontakt en privatlege i morgen. Han er sikkert ute etter å tjene penger". Jeg har ikke råd til noen privat lege så jeg får vente til mandag eller prøve meg på risperdal hvilket jeg trenger nhd's klarsignal til å begynne med. Men takk for tipset

!

Skrevet

Hva med vanlig legevakt? Du kan få resept der slik at du klarer deg over helgen.

Skrevet

Hva med vanlig legevakt? Du kan få resept der slik at du klarer deg over helgen.

Forøvrig bør du ikke ringe men kun møte opp.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1-2 mg Risperdal kan være en mulighet.

Vikarlegen er sær og unødvendig rigid.

Du bør be om resept senest når du har to ukers forbruk igjen.

Skrevet

Jeg ringte nettopp psykiatrisk legevakt, men hun var meget sur og avvisende. "Kontakt en privatlege i morgen. Han er sikkert ute etter å tjene penger". Jeg har ikke råd til noen privat lege så jeg får vente til mandag eller prøve meg på risperdal hvilket jeg trenger nhd's klarsignal til å begynne med. Men takk for tipset

!

Psykiatrisk legevakt stenger klokka elleve om kvelden, så den du snakket med jobbet ikke der.

http://www.legevakten.oslo.kommune.no/akutt_legehjelp_i_oslo/legevakten_i_storg_40/psykiatrisk_legevakt/

Du må nok så avgjort møte opp om du skal kunne få ny resept. Ta i såfall med deg emballasjen/den tomme esken til fluanxolen.

Skrevet

1-2 mg Risperdal kan være en mulighet.

Vikarlegen er sær og unødvendig rigid.

Du bør be om resept senest når du har to ukers forbruk igjen.

Uff, nå maste jeg veldig, men takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...