Gå til innhold

Snakke med seg selv.

Anbefalte innlegg

Gjest anime
Skrevet

Jeg må være syk....

Kan godt hende, særlig hvis du lider under det.

Gjest fruitcake
Skrevet

Tror ikke det trenger å være sykt, men uttrykk for ensomhet, som noen sier under her.

Skrevet

Kan godt hende, særlig hvis du lider under det.

Ikke noe problem. Men noe galt er det med meg. Er sikker..

Skrevet

Tror ikke det trenger å være sykt, men uttrykk for ensomhet, som noen sier under her.

Ja, datan er min venn. Da er noe galt..ikke sant ?

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg har i perioder en rekke mennesker jeg snakker med, det er vitenskapsfolk og akademikere, jeg hygger meg med det og drøfter ting, selv om jeg vet det er jeg som står for alle sider av en sak og alle nyanser. Det kommer mye bra ut av samtalene.

Min psykiater fikk vite om dette og sa det er helt normalt og noe vi alle driver med, så da fortsatte jeg med det, har alltid hatt det slik, også da jeg var barn, det gjorde meg stort sett alltid veldig fornøyd med å være alene, for jeg var jo ikke alene-alene.

Nå som jeg vet det fins mennesker man kan knytte vennskap med, er dette fenomenet noe tilbake, det dukker likevel opp, hvis jeg ikke treffer noen over en lang stund, så jeg tror det mer er et subsitutt for venner/kontakt med andre. For meg er det utelukkende hyggelig.

Nå for tiden har jeg for mye å gjøre, for mange mennesker jeg omgås, så er alle mine liksom-venner borte, men de dukker sikkert opp igjen når jeg trenger dem, :-)

Jeg tror det er helt i orden å snakke med seg selv.

I dag skvatt jeg til da jeg satt og skrev på min pc, jeg trodde det stod en person i hvit sølvglinsende drakt ved siden av meg, men så ble jeg så tenksom og forbauset at jeg etter hvert kom frem til at det bare var den sølvfargede kontorlampen som morgensolen skinte på. (jeg tenkte da at "hadde jeg vært svært religiøs ville jeg sikkert trodd det var en engel, men jeg er mer realistisk enn som så")

Gjest fruitcake
Skrevet

Ja, datan er min venn. Da er noe galt..ikke sant ?

Trenger ikke være noe galt i å ha data'n som venn. Det som jeg tror kan bli galt, er om man har_den_som_eneste_venn.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Datamaskinen er "liksom" vennen min. Jeg vet det er noe galt, når en snakker med seg selv. Begynner det å bli en psykisk lidelse tro?''

Så er vi vel alle litt _gale_! Jeg prater med katten, papegøyen og TVèn! De to førstnevnte, prater i det minste tilbake;)) Synes det er artig, jeg.

Ellers har jeg jo lange samtaler med meg selv, men de uttales ikke høyt.

For meg er lesing terapautisk, da kobles alt ute, og jeg er i bøkenes verden;)

Så du er nok ikke alene om dette, kjære Olav Femte!

Skrevet

''Datamaskinen er "liksom" vennen min. Jeg vet det er noe galt, når en snakker med seg selv. Begynner det å bli en psykisk lidelse tro?''

Så er vi vel alle litt _gale_! Jeg prater med katten, papegøyen og TVèn! De to førstnevnte, prater i det minste tilbake;)) Synes det er artig, jeg.

Ellers har jeg jo lange samtaler med meg selv, men de uttales ikke høyt.

For meg er lesing terapautisk, da kobles alt ute, og jeg er i bøkenes verden;)

Så du er nok ikke alene om dette, kjære Olav Femte!

Så du tror det er en psykisk lidelse?

Skrevet

Trenger ikke være noe galt i å ha data'n som venn. Det som jeg tror kan bli galt, er om man har_den_som_eneste_venn.

Sorry, min eneste venn. Før hadde jeg alt.

hidi, the scorpion
Skrevet

Så du tror det er en psykisk lidelse?

Absolutt ikke!

Da har vi _alle_ en psykisk lidelse. Nei, dette er helt normalt.

Kanskje du trenger litt annet å bryne deg på enn pcèn?

Skrevet

Absolutt ikke!

Da har vi _alle_ en psykisk lidelse. Nei, dette er helt normalt.

Kanskje du trenger litt annet å bryne deg på enn pcèn?

Men det er slutt på venner...

Gjest fruitcake
Skrevet

Sorry, min eneste venn. Før hadde jeg alt.

Men husk at det aldri er for sent å skaffe seg menneskelige venner :)

Gjest Bare koselig det vel:-)
Skrevet

Jeg snakker mye med meg selv:-) Til mine tenåringsbarns store irritasjon;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...