Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sov dere mye/lenge under graviditeten, iallefall på slutten? Jeg legger meg som regel et sted mellom 23 og 00 på kvelden når sambo legger seg og kan ligge i senga og dorme til 10, 11, 12 før jeg ser på klokka og tenker Nei nå. Det kommer litt an på hvilke planer jeg har for dagen selvsagt.

Jeg var ikke så trøtt da jeg la meg igår og får nærmest tilsnakk av sambo om at det må da være bedre å være våken om dagen og sove om natten. At jeg sover til langt på dag. At jeg nærmest burde ha samme døgnrytmen som ham som står opp før 7.

Så idag er jeg oppe litt tidligere enn ellers jeg da, så kan jeg legge meg tidlig ikveld. Trodde det var ok å sove litt ekstra og mye i svangerskapet jeg, før våketida kom?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389222-s%C3%B8vn-i-graviditeten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest zzzzzzzzzzznork

Man sku tro det, hadde jeg visst hvor mye våking det sku bli sku jeg jaggu

benytta sjansen til å sove mest mulig før nurket kom, men pga div plager klarte jeg ikke sove så mye, på slutten måtte jeg opp 3-4 ganger i løpet av natta og tisse, bebbisen pressa på urinblæra... var i tillegg sterkt plaget med halsbrann,

vanskelig å finne skikkelige liggestillinger pga den store magen osv.

Men men, lurt å ta livet med ro når babyen kommer,

ta deg en lur når babyen også sover på dagtid, en må nesten det for å hente seg inn igjen.

Og om pappaen er begynt i jobb kan dere likevel dele på nattevåket i helgene/dager han ikke jobber... litt vanskelig i starten da, når det er puppen babyen vil ha :-) Men løsningen min ble samsoving og amme liggende, da halvsov jeg mens ungen slurpet i seg, så sovnet jeg like fort igjen. (men visse obs obs, samsoving anbefales ikke hvis du røyker, er sterkt overvektig, bruker sterke medisine r- eller kanskje har en tendens til å rulle rundt mye i søvne, jeg sover ganske stille, jeg kunne ligge helt på kanten av senga og våkne i samme stilling neste morgen.

Gjest Elextra

Det er vel helt vanlig å sove mye i svangerskapet, og kanskje særlig mot slutten. Selv var jeg ikke så "heldig" - omtrent hele svangerskapet sov jeg dårlig, fikk vondt i ryggen av å ligge lenge og våknet dessuten stadig av at jeg måtte opp og tisse.

Men det er jo liten vits i å forskyve døgnet slik at man ikke er trøtt ved vanlig leggetid - særlig om man skal legge seg sammen med noen.

Det er vel helt vanlig å sove mye i svangerskapet, og kanskje særlig mot slutten. Selv var jeg ikke så "heldig" - omtrent hele svangerskapet sov jeg dårlig, fikk vondt i ryggen av å ligge lenge og våknet dessuten stadig av at jeg måtte opp og tisse.

Men det er jo liten vits i å forskyve døgnet slik at man ikke er trøtt ved vanlig leggetid - særlig om man skal legge seg sammen med noen.

Det skjønner jo jeg også det, men har brukt å sovne samtidig, til tider før, selv om jeg har sovet lenge om morningene så døgnet er ikke så forskjøvet. Og er det det, får det snart en annen rytme igjen når barnet kommer. Har sovehjerte men våknet da jeg la meg igår. Det hender innimellom. Ligger da og spillerwordfeud til søvnen tar meg. Kommer til å legge meg alene heretter om jeg ikke tror jeg sovner på sekundet.

Annonse

Nei. Jeg sov de tre første månedene. På slutten kunne jeg ikke liggge for jeg ble så stor. Så da mer eller mindre satt jeg, og hadde magesyre i halsen hele døgnet. Det blir man ikke trøtt av .. urk.

Usj....har måttet drikke noen glass med natron her og ja. Grusomt å gulpe på den syra. Det er ikke så mye kvalitet over nattesøvnen lenger. Må snu meg ofte, det er vondt og våkner mye. Dag 4 på overtid. Woohoo.

Det skjønner jo jeg også det, men har brukt å sovne samtidig, til tider før, selv om jeg har sovet lenge om morningene så døgnet er ikke så forskjøvet. Og er det det, får det snart en annen rytme igjen når barnet kommer. Har sovehjerte men våknet da jeg la meg igår. Det hender innimellom. Ligger da og spillerwordfeud til søvnen tar meg. Kommer til å legge meg alene heretter om jeg ikke tror jeg sovner på sekundet.

Ja altså, jeg pleier å være trett ved normal leggetid.

Man sku tro det, hadde jeg visst hvor mye våking det sku bli sku jeg jaggu

benytta sjansen til å sove mest mulig før nurket kom, men pga div plager klarte jeg ikke sove så mye, på slutten måtte jeg opp 3-4 ganger i løpet av natta og tisse, bebbisen pressa på urinblæra... var i tillegg sterkt plaget med halsbrann,

vanskelig å finne skikkelige liggestillinger pga den store magen osv.

Men men, lurt å ta livet med ro når babyen kommer,

ta deg en lur når babyen også sover på dagtid, en må nesten det for å hente seg inn igjen.

Og om pappaen er begynt i jobb kan dere likevel dele på nattevåket i helgene/dager han ikke jobber... litt vanskelig i starten da, når det er puppen babyen vil ha :-) Men løsningen min ble samsoving og amme liggende, da halvsov jeg mens ungen slurpet i seg, så sovnet jeg like fort igjen. (men visse obs obs, samsoving anbefales ikke hvis du røyker, er sterkt overvektig, bruker sterke medisine r- eller kanskje har en tendens til å rulle rundt mye i søvne, jeg sover ganske stille, jeg kunne ligge helt på kanten av senga og våkne i samme stilling neste morgen.

Hahaha...nei det har jeg ikke sjangs til å få til tror jeg. Jeg makker og snorker og har en samboer som sover ekstremt lett. Jeg har ingen av de "diagnosene" du nevner, men hadde vært livredd for å rulle over babyen :-/ Nå er jeg dag 4 på overtid og skal jammen fortsette i den tralten jeg har hatt til nå. Jeg sover aldri middag så jeg klarer stort sett å bli trett til vanlig leggetid. Men av og til er jeg trett helt til jeg kommer opp i senga. Rart det der. Da går det i Wordfeud en stund til Zzzzz......

Selvfølgelig skal du sove og samle krefter. Jeg sov også lenge på slutten,var sliten og lei av magen og gikk over tiden au....

Lykke til med fødselen :)

Overtid her også. Takker :) Skal bli spennende å se hvilken døgnrytme det blir etter fødsel. Det blir meg og baby på eget rom.

Mrs. Wallace

Jeg var kjempetrøtt både i begynnelsen og i slutten av svangerskapet, og kunne egentlig sove når som helst jeg la meg nedpå. Riktignok våknet jeg en del helt mot slutten, på grunn av diverse vondter og press på blæra, men jeg kunne glatt sovne igjen - og sove lenge.

Kroppen din gjør jo en kjempejobb: Den dyrker fram et splitternytt, fiks ferdig menneske! Det er bare å sove, snart må du uansett belage deg på våketid.

Lykke til! :)

Gjest Hulderen

Overtid her også. Takker :) Skal bli spennende å se hvilken døgnrytme det blir etter fødsel. Det blir meg og baby på eget rom.

''Det blir meg og baby på eget rom.''

Hvorfor det? Jeg håper da inderlig at mannen din har tenkt å stille opp og ta sin del av nattevåken?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...