Gå til innhold

Teoretisk om Førerkort/ dispensasjon.

Anbefalte innlegg

Gjest Nemlig Hemlig

Har nå fått vite att jeg skal ha dispensasjon. Fastlegen min har aldri spørt meg om jeg kjører bil. Er jeg forpliktet til å si det til han, selv om han ikke spør? Og dersom jeg ikke avtaler time for å diskutere det, er jeg da ansvarlig på en annen måte enn en vanlig sjåfør?

Det er veldig trolig att jeg vil få dispensasjon, da jeg ikke har vært psykotisk på mange år, og ei heller har noen historikk med uforsvarlig kjøring, bulking o.l.

Men skulle uhellet være ute og jeg ikke har meldt fra til fastlegen att jeg har lappen, og mest sannsynlig trenger dispensasjon, er jeg da å betrakte som lovbryter?

Det er jo helt tilfeldig att jeg har funnet ut att det kreves? Kanskje mange sjåfører rundt om i landet ikke har fått med seg att de trenger dispensasjon???

Hvis jeg sier det til legen, kan de hurtigbehandle saken, da jeg er eneste hjelper til funskjonshemmet familiemedlem, som trenger hjelp av meg som sjåfør?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389231-teoretisk-om-f%C3%B8rerkort-dispensasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du må søke dispensasjon. Så lenge du ikke fyller helsekravene har du ikke rett til å kjøre bil, uavhengig av om dette er noe legen eller du har meldt fra om til fylkeslege/politi/vegvesen eller ikke. La bilen stå til du har fått innvilget en dispensasjon. Havner du i en ulykke kan du være i kjempetrøbbel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...