Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. mars 2013 Skrevet 3. mars 2013 ''Jeg tror at dersom du kjenner smerter nedover i venstre arm osv, så bør du sjekke deg. Evt kan du ringe legen og spørre...'' Dette er ikke symptomatisk for hjerteinfarkt hos kvinner. Smertene fortoner seg forskjellig for menn og kvinner. Jeg kan trøste deg med at mange får hjerteinfarkt uten et eneste symptom. Siden de fleste er symptomfrie storparten av tiden, burde vi dra på legevakten minst en gang i døgnet. 0 Siter
Høstløv Skrevet 3. mars 2013 Skrevet 3. mars 2013 Jeg kan trøste deg med at mange får hjerteinfarkt uten et eneste symptom. Siden de fleste er symptomfrie storparten av tiden, burde vi dra på legevakten minst en gang i døgnet. Hva er det for et innlegg? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 3. mars 2013 Skrevet 3. mars 2013 Du har helt rett, togli - det er tidligere holdninger som gjør at jeg tolker svaret i den retningen som jeg gjorde. Regna med det Har en mamma med fibromyalgi. Hun har alltid vært frisk og rask, og er et meget positivt tenkende menneske som aldri har slitt psykisk eller på andre måter. Hun ble allikevel plutselig syk (selv om symptomene nok hadde vært der i flere år). Heldigvis har hun greid å holde symptomene noenlunde i sjakk, så hun er ikke av de hardest rammede - men jeg har iallefall skjønt at fibromyalgi ikke er en eller annen tullediagnose (skjønner selvsagt at mange med lignende symptomer kan være syke av andre årsaker også..) 0 Siter
Liljana Skrevet 3. mars 2013 Skrevet 3. mars 2013 Jeg kan trøste deg med at mange får hjerteinfarkt uten et eneste symptom. Siden de fleste er symptomfrie storparten av tiden, burde vi dra på legevakten minst en gang i døgnet. Det er så farlig å leve at en kan dø av det! 0 Siter
EnolaGay Skrevet 3. mars 2013 Skrevet 3. mars 2013 http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7501179 Jeg tror et sikkert holdepunkt med hensyn til brystsmerter ol. når det kommer til hjertesykdom kontra andre ting. Er pusten og symptomer som kvalme, uvel, svimmel. Særlig tung pust, må sette seg ned eller legge seg. Type influensaliknende symptomer. Men kontakt lege hvis du er redd. :0) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 3. mars 2013 Skrevet 3. mars 2013 Ja, og det er derfor at akuttmottaket gjerne tar imot ti kvinner for mye enn en kvinne for lite som har symptomer på hjertetrøbbel. Bra! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.