Gå til innhold

Fibrosmerter

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

''Jeg tror at dersom du kjenner smerter nedover i venstre arm osv, så bør du sjekke deg. Evt kan du ringe legen og spørre...''

Dette er ikke symptomatisk for hjerteinfarkt hos kvinner. Smertene fortoner seg forskjellig for menn og kvinner.

Jeg kan trøste deg med at mange får hjerteinfarkt uten et eneste symptom. Siden de fleste er symptomfrie storparten av tiden, burde vi dra på legevakten minst en gang i døgnet.

Skrevet

Jeg kan trøste deg med at mange får hjerteinfarkt uten et eneste symptom. Siden de fleste er symptomfrie storparten av tiden, burde vi dra på legevakten minst en gang i døgnet.

Hva er det for et innlegg?

Gjest togli
Skrevet

Du har helt rett, togli - det er tidligere holdninger som gjør at jeg tolker svaret i den retningen som jeg gjorde.

Regna med det ;)

Har en mamma med fibromyalgi. Hun har alltid vært frisk og rask, og er et meget positivt tenkende menneske som aldri har slitt psykisk eller på andre måter. Hun ble allikevel plutselig syk (selv om symptomene nok hadde vært der i flere år). Heldigvis har hun greid å holde symptomene noenlunde i sjakk, så hun er ikke av de hardest rammede - men jeg har iallefall skjønt at fibromyalgi ikke er en eller annen tullediagnose ;)

(skjønner selvsagt at mange med lignende symptomer kan være syke av andre årsaker også..)

Skrevet

Det er så farlig å leve at en kan dø av det!

Skrevet

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7501179

Jeg tror et sikkert holdepunkt med hensyn til brystsmerter ol. når det kommer til hjertesykdom kontra andre ting. Er pusten og symptomer som kvalme, uvel, svimmel. Særlig tung pust, må sette seg ned eller legge seg. Type influensaliknende symptomer.

Men kontakt lege hvis du er redd. :0)

Gjest togli
Skrevet

Ja, og det er derfor at akuttmottaket gjerne tar imot ti kvinner for mye enn en kvinne for lite som har symptomer på hjertetrøbbel.

Bra!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...