Pårørende Skrevet 3. mars 2013 Skrevet 3. mars 2013 Hei Er det sannsynlig at det er snakk om en hypoman periode når det er irritabilitet, utålmodighet, frustrasjon, ønske om å gjøre farlige ting, redusert søvnbehov som er hovedsymptomene? (diagnostisert med BP2). Her er lite forhøyet selvbilde og det oppleves ikke som positivt for personene selv. Vil medisinering (Qvetiapin 500mg / Lamictal 400 mg) forkorte perioden, eller bare dempe/legge lokk på symptomene? Hvor lenge kan en slik periode vare? Hva kan hjelpe til med å lande? Hvordan møte personen best i familien? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. mars 2013 Skrevet 3. mars 2013 Dette er hypomani. Beste tiltak er å øke dosen quetiapin til f. eks 800 mg. 0 Siter
Pårørende Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Skrevet 3. mars 2013 Dette er hypomani. Beste tiltak er å øke dosen quetiapin til f. eks 800 mg. Ok, Takk. Så får jeg slå meg til ro med det, og ikke lure så mye på alt det andre 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. mars 2013 Skrevet 3. mars 2013 Hvor lenge kan en slik periode vare? S: Fra 4 dager til flere måneder. Det avhenger av tiltak/medisinering. Hva kan hjelpe til med å lande? S: Økning av quetiapin Hvordan møte personen best i familien? S: Støtte vedkommende på beslutningen om å øke quetiapin. 0 Siter
Gjest er dette det også Skrevet 3. mars 2013 Skrevet 3. mars 2013 Dette er hypomani. Beste tiltak er å øke dosen quetiapin til f. eks 800 mg. Wow...er dette hypomani??? Da har ikke jeg bare hatt ett par tre episoder(hypomani og mani) gjennom livet.. Det har da tydeligvis vært den euforiske varianten(om jeg kan kalle det det..)jeg har hatt som andre har sett.. *grøss* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.