Gå til innhold

asperger fest

Anbefalte innlegg

Gjest Kayia
Skrevet

Hei!

Takk, jeg liker selv musikk, men ikke å bli forstyrret når jeg hører på musikk, jeg hører veldig etter og er avhengig av at ingen da bryter inn og ødelegger musikkopplevelsen.

Jeg liker ikke selv brettspill, jeg kan ikke fordra det egentlig, det var utelukkende noe jeg tenkte på for andres del, jeg liker kun sjakk og kortspill hvis det er mer tenkespill hvor man må huske kort.

Ja jeg mente at mennesker kan kle seg som de vil bare ikke joggedress, men egentlig er ikke det med klær så nøye når jeg tenker meg om. Jeg tenkte bare først et ordentlig selskap, men nå tenker jeg kanskje nedjustere det til noe jeg kan klare.

Da må det være uhøytidelig og enkelt egentlig.

Grunnen til at jeg skrev pene klær var egentlig fordi en asperger mann kom med et ønske om at vi i gruppen kunne få en til å gi råd om klær og styling, dette interesserer ikke meg, men han var veldig opptatt av at man må kle seg pent og følge etikette, jeg skjønner han jo. Jeg tror ikke jeg kommer på gruppen hvis det kommer en moteekspert det høres masete og uinteressant ut, jeg trenger ikke sånne råd, men noen liker det jo, så da kan jeg bare holde meg hjemme den dagen.

Det er ikke så uvanlig at det står "pent antrekk" i en invitasjon, men som Elextra sier kan mange ta på en ren og pen bukse på mer uformelle fester. Jeg er ikke så vant til å se "pent antrekk" i invitasjoner ut over mer formelle sammenkomster som bryllup/ runde bursdager/ julebord, selv om man pynter seg også til feks dåp og konfirmasjon. Jeg var nylig i en 40-årsdag, og over halvparten av mennene kom i jeans, skorte/ t-skjorte og dressjakke, og mange av damene i pene jeans, topp og sko med høye(re) hæler til. De så likevel ikke hverdagskledd ut :) Jeg gjetter at han som har ytret ønske om å få moteråd kommer pent kledd, mens andre kan tenke at ren og pen er pent nok. Joggebukser er nok temmelig uvanlig ja, det kan jeg ikke huske å ha sett noen komme i når man er invitert bort ;-)

Sikkert ikke så dumt å lage en uformell men fin sammenkomst. Selv syns jeg ofte at uformelle sammenkomster er vel så morsomme som de mer formelle, rett og slett fordi gjestene slapper av mer og tar selv ikke så alvorlig mht å "passe inn". At det er uformellt betyr jo ikke på noen måte at maten er mindre god eller at folk er mindre høflige mot hverandre, men det blir gjerne mindre "stivt" ;-) Selv liker jeg både brettspill og quiz, og syns ofte det er artig når man ikke kjenner de andre gjestene så godt. Alle kan bidra uten å være redde for at de de sier er dumt eller feil, og det tror jeg flere enn asbergere kan synes er befriende :)

En ting til; det er ikke sikkert at han som har ytret ønske om moteekspert ønsker råd om hvordan han skal jåle seg opp, men kanskje han bare er i tvil om hva som er riktig når? Du får jo mange gode råd hos psykiateren din, men han har kanskje ingen som kan tipse han om hva som er forventet eller moderne nå? :)

Madelenemie
Skrevet

Hva med å servere aspergersuppe, det hadde jo vært litt morsomt.ellers så var det på tide med noe aspergertanker. igjen her på forumet.

Hei!

Det var en lur og morsom ting :-)

Men i går strevde jeg så fælt fordi en dame skulle komme hit med en lampe. Jeg gikk frem og tilbake i nesten en time, jeg liker jo ikke få besøk av fremmede, så jeg tenkte etterpå "men jeg kan da ikke ha fest!", jeg må tenke grundig på dette, det kan være at mitt ønske, min lyst og min ide, ikke er forenlig med min konstitusjon.

Evt kan du komme hit og holde festen også kan jeg sitte på rommet mitt og holde meg for ørene. Ja så ille er det for meg med nye ting. Jeg er blitt mer fleksibel med oxytocin, men det er altså en grense.

Gjest Elextra
Skrevet

Hei!

Jeg trenger ikke levere urørte flasker tilbake, jeg kan jo drikke dem selv. Senere altså.

Se mitt svar til Kayia, jeg tror det må bli et enkelt selskap hvis det skal være gjennomførbart dessuten er det et par menn som er veldig opptatt av å kle seg pent, mens noen tror jeg vil finne det vanskelig, så det er egentlig ikke så viktig hva man har på seg. Jeg tenkte først pga av en mann som vil til moteekspert, eller vil ha sånne råd, men jeg kan bli litt sliten av sånt fort jeg.

''Jeg trenger ikke levere urørte flasker tilbake, jeg kan jo drikke dem selv. Senere altså.

''

Jada, men hvis du kjøper en kasse musserende vin, og det går med bare en flaske, kan det hende du tenker det vil være greit å levere dem tilbake, evt. bytte dem i noe annet.

Madelenemie
Skrevet

''Jeg trenger ikke levere urørte flasker tilbake, jeg kan jo drikke dem selv. Senere altså.

''

Jada, men hvis du kjøper en kasse musserende vin, og det går med bare en flaske, kan det hende du tenker det vil være greit å levere dem tilbake, evt. bytte dem i noe annet.

Hei!

:-) okey.

Jeg syns bare det er morsomt at jeg har blitt så drikksom av meg.

Jeg begynte så sent i livet, viste ingenting om alkoholholdige drikker, men så når jeg oppdaget dem likte jeg dem godt.

Nå for tiden drikker jeg ikke vin heller, det er jo fastetid og man skal jo faste fra noe :-) Men lørdag glemte jeg meg vist.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...