Gå til innhold

Førkorttrusler mot mindre kø?

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Slik jeg forsto nhd, vurderer de hvert enkelt tilfelle og skjærer ikke alle under en kam.

Jeg vet ikke. Føler meg ikke trygg på at de ikke tenker at en selvskader ikke er trygg i trafikken. At de henger seg opp i selve selvskadingen. En som røyker kan også få et sterkt behov for en røyk når de kjører bil. Har de glemt røyken hjemme, så kjører de hjem og finner den. Har de den med seg håper jeg at de kjører til sides for å ta røyken og ikke røyker mens de kjører bil. Selv om en har et sterkt behov for noe når en kjører bil, så konsentrerer mesteparten seg på kjøringen likevel.

Jeg begynner å bli redd for hva jeg har sagt til behandlere, usikker på hvor mye jeg skal våge å si videre. Har alltid prøvd å

få sagt akkurat hvordan jeg har det og hvordan jeg reagerer. Men jeg vet ikke lenger om det er så lurt.

Skrevet

Jeg vet ikke. Føler meg ikke trygg på at de ikke tenker at en selvskader ikke er trygg i trafikken. At de henger seg opp i selve selvskadingen. En som røyker kan også få et sterkt behov for en røyk når de kjører bil. Har de glemt røyken hjemme, så kjører de hjem og finner den. Har de den med seg håper jeg at de kjører til sides for å ta røyken og ikke røyker mens de kjører bil. Selv om en har et sterkt behov for noe når en kjører bil, så konsentrerer mesteparten seg på kjøringen likevel.

Jeg begynner å bli redd for hva jeg har sagt til behandlere, usikker på hvor mye jeg skal våge å si videre. Har alltid prøvd å

få sagt akkurat hvordan jeg har det og hvordan jeg reagerer. Men jeg vet ikke lenger om det er så lurt.

Ut i fra hva du har fortalt om din selvskading, så kan jeg ikke se at behandler vil finne det nødvendig å varsle fylkesmannen om dette. Såvidt jeg har forstått, så dreier det seg om kontrollert risping som aldri har krevd sying eller annen behandling i etterkant? Du fremstår som stabil ytre sett ut i fra du har fortalt her - 50 % i jobb og med en fungerende familie.

Jeg synes du skal vurdere å begynne i en ny psykoterapi som er mer strukturert enn den du har beskrevet at du har gått i tidligere.

Skrevet

Synes svaret fra frosken er veldig godt :)

Gjest bølger
Skrevet

Ut i fra hva du har fortalt om din selvskading, så kan jeg ikke se at behandler vil finne det nødvendig å varsle fylkesmannen om dette. Såvidt jeg har forstått, så dreier det seg om kontrollert risping som aldri har krevd sying eller annen behandling i etterkant? Du fremstår som stabil ytre sett ut i fra du har fortalt her - 50 % i jobb og med en fungerende familie.

Jeg synes du skal vurdere å begynne i en ny psykoterapi som er mer strukturert enn den du har beskrevet at du har gått i tidligere.

Det gjorde godt å lese at du forstår hvordan jeg egentlig er, på tross av skadingen.

Jeg vet ikke om psykologen jeg går til nå kan gi meg annen terapri. Han har gitt meg en god trygghet, og støttet meg i mange år, så jeg føler vel jeg svikter han hvis jeg begynner hos en annen. Akkurat det synes jeg er vanskelig. Det er også vanskelig å gi slipp på den tryggheten jeg har hatt.

Skrevet

ut

De nye reglene er et tveegget sverd. De kan få farlige sjåfører bort fra trafikken.

Men de kan også føre til at folk unnlater å oppsøke den hjelpen som ville gjort dem til bedre sjåfører.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...