Gjest villikkeha Skrevet 4. mars 2013 Skrevet 4. mars 2013 Hei. Jeg er temmelig fersk her og kanskje er jeg ikke tungt nok rammet til å være her heller, men tar sjansen likevel.. Noen ganger kommer det tanker som gir meg en form for drukningsfornemmelser.. Er dette en form for angst? Jeg vil helst ikke ha slikt, og har aldri nevnt det for noen form for lege. Tenkte bare jeg ville spørre her.. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. mars 2013 Skrevet 4. mars 2013 Her er alle velkommen - du også :-) Ja, jeg tror dette er en form for angst. 0 Siter
Gjest vilikkeha Skrevet 4. mars 2013 Skrevet 4. mars 2013 Her er alle velkommen - du også :-) Ja, jeg tror dette er en form for angst. Takk for ditt svar... Hva gjør man da...? 0 Siter
Gjest Skrevet 4. mars 2013 Skrevet 4. mars 2013 Takk for ditt svar... Hva gjør man da...? Først og fremst må du snakke med fastlegen. Hvis ikke hn kan hjelpe deg så vil han sikkert henvise deg til psykoterapi. 0 Siter
Gjest vilikkeha Skrevet 4. mars 2013 Skrevet 4. mars 2013 Først og fremst må du snakke med fastlegen. Hvis ikke hn kan hjelpe deg så vil han sikkert henvise deg til psykoterapi. Takk for tips! Er ikke verre enn at man kan leve med det da. Får se hva jeg gjør.... 0 Siter
Gjest Vannmann44 Skrevet 5. mars 2013 Skrevet 5. mars 2013 Takk for tips! Er ikke verre enn at man kan leve med det da. Får se hva jeg gjør.... Hei! Jeg ble rammet av heftig panikkangst og kom ganske kjapt til hos psykolog. Hun ba meg kjøpe en bok som heter " Tenk hvis....hva så?" Av Aarøe og Øiesvold. Jeg leste den og det var til enorm hjelp. Masse bevisstgjøring og noen praktiske øvelser. Etter det trengte jeg ikke samtaler hos psykologen lenger... I ettertid har jeg begynt å praktiserer mindfulness og prøver å leve et roligere liv.. Forebygging. Fantastisk å lære seg å mestre angsten... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 5. mars 2013 Skrevet 5. mars 2013 Først og fremst må du snakke med fastlegen. Hvis ikke hn kan hjelpe deg så vil han sikkert henvise deg til psykoterapi. ''Først og fremst må du snakke med fastlegen. Hvis ikke hn kan hjelpe deg så vil han sikkert henvise deg til psykoterapi.'' Jeg vil tro mye mild angst kan avhjelpes selv, ved hjelp av meditasjon, pusteteknikker m.m., og at ikke alle med mild form for angst trenger psykoterapi. Imidlertid kan det kanskje være fint med et par timer hos psykolog, som kan veilede i akkurat dette. 0 Siter
Gjest Skrevet 5. mars 2013 Skrevet 5. mars 2013 ''Først og fremst må du snakke med fastlegen. Hvis ikke hn kan hjelpe deg så vil han sikkert henvise deg til psykoterapi.'' Jeg vil tro mye mild angst kan avhjelpes selv, ved hjelp av meditasjon, pusteteknikker m.m., og at ikke alle med mild form for angst trenger psykoterapi. Imidlertid kan det kanskje være fint med et par timer hos psykolog, som kan veilede i akkurat dette. Jeg tenkte også noenlunde likt som deg i dette tilfellet 0 Siter
Gjest vilikkeha Skrevet 5. mars 2013 Skrevet 5. mars 2013 Hei! Jeg ble rammet av heftig panikkangst og kom ganske kjapt til hos psykolog. Hun ba meg kjøpe en bok som heter " Tenk hvis....hva så?" Av Aarøe og Øiesvold. Jeg leste den og det var til enorm hjelp. Masse bevisstgjøring og noen praktiske øvelser. Etter det trengte jeg ikke samtaler hos psykologen lenger... I ettertid har jeg begynt å praktiserer mindfulness og prøver å leve et roligere liv.. Forebygging. Fantastisk å lære seg å mestre angsten... Takk for ditt innspill. Dette er jo ikke noe som tar over i livet mitt. Og jeg har ingen planer om at det skal det heller. Jeg er i en bearbeidingsprosess nå, så det er vel mye som rører seg i kroppen og toppen om dagen. Mye man ikke skjønner.... Uansett bra man finner sine måter å takle livet på! 0 Siter
Gjest vilikkeha Skrevet 5. mars 2013 Skrevet 5. mars 2013 ''Først og fremst må du snakke med fastlegen. Hvis ikke hn kan hjelpe deg så vil han sikkert henvise deg til psykoterapi.'' Jeg vil tro mye mild angst kan avhjelpes selv, ved hjelp av meditasjon, pusteteknikker m.m., og at ikke alle med mild form for angst trenger psykoterapi. Imidlertid kan det kanskje være fint med et par timer hos psykolog, som kan veilede i akkurat dette. Takk for innspill. Jeg går i samtaleterapi, og tenker nok at disse angstlignende greiene er en del av alt som skjer i meg for tiden... Jeg har bare aldri tenkt på at det faktisk kan kalles angst, tross at det er en mild type.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.