Gå til innhold

I morgen når du våkner...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke kom med slike råd til meg. Jeg har gjort det lenge, men det fungerer ikke lenger. Spar meg!

Ok... Det er det eneste som virkelig fungerer for meg- helst i skogen eller ved havet.

Hva tenker du selv må til for at du skal få det bedre?

Gjest Ingenting å glede seg over
Skrevet

Har du prøvd nhds eller Kanadas råd da?

Selvsagt har jeg det.! Jeg har gjort alt jeg har kunnet, men nå har jeg møtt veggen noe så grundig. Rådene fungerer til en viss grad når en er lett deprimert. Sannsynligvis skulle jeg ha vært hos legen mye tidligere og nå må jeg ta en hastetime, men gruer meg til å sitte på venterommet og bli beglodd.

Gjest Kayia
Skrevet

Selvsagt har jeg det.! Jeg har gjort alt jeg har kunnet, men nå har jeg møtt veggen noe så grundig. Rådene fungerer til en viss grad når en er lett deprimert. Sannsynligvis skulle jeg ha vært hos legen mye tidligere og nå må jeg ta en hastetime, men gruer meg til å sitte på venterommet og bli beglodd.

Nå tror jeg du misforstod og trodde jeg mente om du hadde prøvd rådet om å gå en tur. Jeg mente ikke det, men rådet om å oppsøke lege - helst i går. 41 på madrs er ikke lettere deprimert men tungt deprimert, og du bør lære deg å tolke signalene slik at du kan unngå å kjøre deg så langt ned før du oppsøker lege neste gang. Om du ikke allerede har en avtale med lege ringer du NÅ. Du har nemlig helt rett, du blir neppe bedre bare av å gå tur, men du blir ikke bedre av å sitte hjemme forran skjermen heller. Klem til deg:)

nitty-gritty
Skrevet

''Sannsynligvis skulle jeg ha vært hos legen mye tidligere og nå må jeg ta en hastetime, men gruer meg til å sitte på venterommet og bli beglodd.''

Det kommer til å gå fint. De fleste har nok med seg selv. Ikke pynt på sannheten til legen, gjør det klart hvor alvorlig depresjonen din er slik at du får rask og kompetent hjelp.

Skrevet

Hva om en ikke har noe å glede seg til enkelte dager - skal en da bare finne på noe eller hva...?

Gjest Kanada
Skrevet

Jeg fikk 41 poeng på madrs-testen jeg tok nå og er desperat på å komme meg unna dette. Det blir bare verre.

Jeg fikk samtaleterapi og aurorix. Vet ikke om hva som virket, men det gikk over til slutt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva om en ikke har noe å glede seg til enkelte dager - skal en da bare finne på noe eller hva...?

Selvsagt har du noe å glede deg til hver dag - om du vil.

mariaflyfly
Skrevet

Det er ikke noe trosspørsmål, det er en universiell sannhet :-)

Verden blir garantert bedre av korsang.

*highfive*

Rhea Silvia
Skrevet

Det finnes alltid småting man kan glede seg over. Min søster som sliter veldig for tiden, la i går kveld en sjokoladebit på et lite fat ved sengen sin. Og da hun våknet og så den, visste hun at hun gledde seg til å spise den :-)

Det er om og gjøre å finne de små, små glimt av gleder :-)

klem!

Rhea Silvia
Skrevet

Det er ikke noe trosspørsmål, det er en universiell sannhet :-)

Verden blir garantert bedre av korsang.

Det skal være sikkert og visst. Skulle gjerne hatt et kor her som sang "Visst skal Våren komme",,,, men får nøye meg med å høre den på spotify.Veldig høyt, selvsagt :-)

Skrevet

Det er ingen som forventer at dette skal virke på en alvorlig depresjon. Hvis 41 er korrekt, er det kun antidepressiva som vil hjelpe.

Jeg må spørre deg om et par ting. Legen ga meg ikke diagnosen depresjon. Han skrev "Psykisk ubalanse stressreaksjon"

Jeg føler ikke at diagnosen er riktig. Min depresjon kommer av ytre påvirkning, men det er en depresjon som har vart i mange måneder og satt seg fast og forverret seg. Er det vanlig at det skrives "psykisk ubalanse stressreaksjon" uansett? eller kommer dette av at han ikke ser på meg som deprimert pga av denne årsaken?:

'' Pas er velkledd og velstelt. Møter til riktig tid, er vennlig og rolig, i senket stemningsleie. Normalt psykomotorisk tempo. God formell og emosjonell kontakt''

Et annet spørsmål: Legen ville ikke meg Remeron slik du foreslo. Han ga meg Cipralex, da han sa at man legger på seg av all antidepressiva. Stemmer dette?

Skrevet

Jeg må spørre deg om et par ting. Legen ga meg ikke diagnosen depresjon. Han skrev "Psykisk ubalanse stressreaksjon"

Jeg føler ikke at diagnosen er riktig. Min depresjon kommer av ytre påvirkning, men det er en depresjon som har vart i mange måneder og satt seg fast og forverret seg. Er det vanlig at det skrives "psykisk ubalanse stressreaksjon" uansett? eller kommer dette av at han ikke ser på meg som deprimert pga av denne årsaken?:

'' Pas er velkledd og velstelt. Møter til riktig tid, er vennlig og rolig, i senket stemningsleie. Normalt psykomotorisk tempo. God formell og emosjonell kontakt''

Et annet spørsmål: Legen ville ikke meg Remeron slik du foreslo. Han ga meg Cipralex, da han sa at man legger på seg av all antidepressiva. Stemmer dette?

Litt på siden av det du skriver om i denne tråden, men har du vurdert å be om noen timer samtaleterapi? Du skriver jo at ytre hendelser har utløst depresjonen, kanskje du har en del å vinne på noen timer hos psykolog?

Skrevet

Litt på siden av det du skriver om i denne tråden, men har du vurdert å be om noen timer samtaleterapi? Du skriver jo at ytre hendelser har utløst depresjonen, kanskje du har en del å vinne på noen timer hos psykolog?

''kanskje du har en del å vinne på noen timer hos psykolog?''

Det er i henvisninga til psykolog dette ble beskrevet om meg. Jeg trenger nå hjelp til å komme over bitterhet for rævkjøringa jeg har og fortsatt blitt utsatt for. Jeg er fullstendig utslitt.

Skrevet

''kanskje du har en del å vinne på noen timer hos psykolog?''

Det er i henvisninga til psykolog dette ble beskrevet om meg. Jeg trenger nå hjelp til å komme over bitterhet for rævkjøringa jeg har og fortsatt blitt utsatt for. Jeg er fullstendig utslitt.

Jeg synes det er bra at du er henvist til psykolog. Dersom du ikke får time kjapt, så kan du undersøke "raskere tilbake ordningen", f.eks. http://www.diakonsyk.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=825&I=6423

Skrevet

:)

Skrevet

Det finnes alltid småting man kan glede seg over. Min søster som sliter veldig for tiden, la i går kveld en sjokoladebit på et lite fat ved sengen sin. Og da hun våknet og så den, visste hun at hun gledde seg til å spise den :-)

Det er om og gjøre å finne de små, små glimt av gleder :-)

klem!

Det var et godt eks :)

Skrevet

Det var en fin måte å bevisstgjøre seg selv på.

Jeg har for øvrig i kveld fått styrket min tro på at man blir et bittelitt snillere menneske av å høre på vakker musikk, og ikke minst få være med å synge Verdi. *korentusiast*

Jeg har fått mer og mer sansen for kormusikk. Det høres sikkert litt rart ut, men jeg forbinder det litt med kunst.

Så et program på tv her om dagen, der et norskt kor vant ett eller annet i utlandet (fikk ikke med meg alt). Det var så fint å høre på :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har hatt noen gode uker ei stund. Da var det lett å finne noe å glede seg til. Selv små ting.

Og så skjer det noe som gjør at jeg havner rett i kjelleren. Nå er jeg bare deppa, lei meg og trist. Greier ikke en gang å tvinge frem et smil til mine.

Forsøker å tvinge meg og finne noe å glede meg til. Men klarer ikke å finne noe når jeg er sånn. Hva gjør en da? Hvordan finner man noe å glede seg til når en er så deppa osv? Hjelp...?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...