Gjest Bekymret1982 Skrevet 4. mars 2013 Skrevet 4. mars 2013 Jeg har det siste året slitt med gule klumper i halsen og dårlig ånde. Tidligere kom det ofte opp små gule klumper som stinker, men det har opphørt de siste månedene. Nå kjennes det ut som en klump sitter ganske langt nede i svelget. Den er der konstant. Jeg har også hatt småtett nese denne tiden, noe som er uvanlig for meg. Ofte kjennes det også ut som om det kommer en smak fra nesen. Jeg har flere ganger oppsøkt fastlege og han har kikket i munnen men han sier han ikke ser noe, har heller ikke fått henvisning til øre,nese, hals. Jeg har ingen smerter i halsen. Siden desember har jeg også mistet mye hår, da jeg har tynt hår fra før synes dette veldig godt. Huden min er gusten og jeg føler meg slapp. Har daglig tatt silicea-tabletter og b-komplekstabletter uten noe forandring siden januar. Håper noen kan gi meg noen gode råd. På forhånd takk. 0 Siter
Rosavina Skrevet 5. mars 2013 Skrevet 5. mars 2013 Hei! Jeg anbefaler deg å gjøre det du kan for å styrke immunforsvaret ditt. Sunn mat, mye frukt og grønt + ta Omega 3 og et kostilskudd der du får dekket inn alle vitaminer og mineraler (spør på apoteket) Frisk luft er også viktig. Prøv å kutte ut alkohol og redusere sukker for en periode. Fokusere på å få god og nok søvn. Trening er best når man blir friskere. Nedsatt imunnforsvar gjør deg småsyk og kroppen din er i stress fordi den må bekjempe noe støtt (kan være årsak til å miste mye hår) De gule klumpene kan du presse forsiktig ut selv og skylle munnen og halsen godt med et antibakterielt munnvann. Det er ganske vanlig å få sånt når man er forkjølet og i dårlig form. Klumpen langt nede i halsen kan komme av følelsesmessig stress...Har det skjedd noe i livet ditt? Er du trist, redd, bekymret?Det kan også være grunnen til at kroppen din sliter nå.. Akupunktur kan hjelpe på dette. Virkelig verdt et forsøk.. 0 Siter
Gjest Bekymret1982 Skrevet 5. mars 2013 Skrevet 5. mars 2013 Hei! Jeg anbefaler deg å gjøre det du kan for å styrke immunforsvaret ditt. Sunn mat, mye frukt og grønt + ta Omega 3 og et kostilskudd der du får dekket inn alle vitaminer og mineraler (spør på apoteket) Frisk luft er også viktig. Prøv å kutte ut alkohol og redusere sukker for en periode. Fokusere på å få god og nok søvn. Trening er best når man blir friskere. Nedsatt imunnforsvar gjør deg småsyk og kroppen din er i stress fordi den må bekjempe noe støtt (kan være årsak til å miste mye hår) De gule klumpene kan du presse forsiktig ut selv og skylle munnen og halsen godt med et antibakterielt munnvann. Det er ganske vanlig å få sånt når man er forkjølet og i dårlig form. Klumpen langt nede i halsen kan komme av følelsesmessig stress...Har det skjedd noe i livet ditt? Er du trist, redd, bekymret?Det kan også være grunnen til at kroppen din sliter nå.. Akupunktur kan hjelpe på dette. Virkelig verdt et forsøk.. Takk for svar Rosavina. Når det gjelder klumpene så har jeg forsøkt å finne ut hvor de sitter pg presse de ut, uten resultat. Jeg brekker meg veldig fort også.. Skal prøve igjen, denne ånden må jeg få vekk, den er grusom. Jeg sliter med depresjon og føler meg ikke på topp. Kostholdet mitt er ikke helt på topp, fordi jeg mangler matlyst og ork til å lage noe mat.. Jeg sovner veldig sent på kveldene og sover gjerne 9 - 10 timer. Hadde ikke vært noe problem å sove lenger. 0 Siter
Rosavina Skrevet 5. mars 2013 Skrevet 5. mars 2013 Takk for svar Rosavina. Når det gjelder klumpene så har jeg forsøkt å finne ut hvor de sitter pg presse de ut, uten resultat. Jeg brekker meg veldig fort også.. Skal prøve igjen, denne ånden må jeg få vekk, den er grusom. Jeg sliter med depresjon og føler meg ikke på topp. Kostholdet mitt er ikke helt på topp, fordi jeg mangler matlyst og ork til å lage noe mat.. Jeg sovner veldig sent på kveldene og sover gjerne 9 - 10 timer. Hadde ikke vært noe problem å sove lenger. Ja, da ser det ut som du sitter på svaret til ditt slitne immunforsvar.. Du trenger behandling for din depresjon, men samtidig prøve å følge rådene jeg har gitt deg. Sånn vil du komme ut av denne stadig nedadgående spiralen.. Ønsker deg veldig masse lykke til. Det vil bli bedre :-) 0 Siter
Rosavina Skrevet 5. mars 2013 Skrevet 5. mars 2013 Takk for svar Rosavina. Når det gjelder klumpene så har jeg forsøkt å finne ut hvor de sitter pg presse de ut, uten resultat. Jeg brekker meg veldig fort også.. Skal prøve igjen, denne ånden må jeg få vekk, den er grusom. Jeg sliter med depresjon og føler meg ikke på topp. Kostholdet mitt er ikke helt på topp, fordi jeg mangler matlyst og ork til å lage noe mat.. Jeg sovner veldig sent på kveldene og sover gjerne 9 - 10 timer. Hadde ikke vært noe problem å sove lenger. Ja, da ser det ut som du sitter på svaret til ditt slitne immunforsvar.. Du trenger behandling for din depresjon, men samtidig prøve å følge rådene jeg har gitt deg. Sånn vil du komme ut av denne stadig nedadgående spiralen.. Ønsker deg veldig masse lykke til. Det vil bli bedre :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.