Gå til innhold

Schizofrenidiagnose og diskriminering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har jeg opplevd flere ganger. Det er jo ikke slik at folk vet om at jeg har denne diagnosen, jeg kan jo ikke gå rundt å opplyse folk om det heller.Det tror jeg ikke er lurt.

Med diskriminering så mener jeg at folk feiloppfatter deg og gir deg en merkelapp, som i det hele tatt ikke stemmer. Man blir tatt for å være lat og tiltaksløs og ikke ha kontroll på livet sitt.

Den egentlige situasjonen er at mennesker med denne diagnosen kan ha svært tunge dager.

Jeg håper virkelig at det blir satt inn ressurser for å finne ut mere om denne lidelsen.

Jeg kan ihvertfall skrive under på at tilværelsen for mange med denne lidelsen er svært krevende.

Fortsetter under...

serenity777
Skrevet

Jeg er enig med deg Stormwind. Jeg er og schizofren. Jeg føler meg som en outsider. Folk flest vet jo ikke hva det er engang. Så vi blir nok sett på som litt eksentriske unnasluntrere. Har flere ganger møtt folk som lurer på hva jeg er uføretrygdet for...

Gjest anime
Skrevet

Folk vet lite om schizofreni, men så kan man ikke forvente at de skal vite noe heller. De vet like lite om bipolar. Drit i det! La dem tro hva de i Helvete vil tro!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...