Gå til innhold

Finnes det behandlingstilbud?

Anbefalte innlegg

Sykelig overvekt er ikke nødvendigvis resultat av en spiseforstyrrelse.Ville du uttalt deg på samme måte til en som hadde anorexi eller bulimi, altså fokusert mest på spisemønsteret?

Hvis nei, så synes jeg ikke du burde uttale deg sånn til folk som lider av tvangsspising heller.

Hvis poenget ditt er at det krever innsats å bli frisk, så er jeg naturligvis helt enig i det. På akkurat samme måte som det krever innsats å bli frisk av angst, depresjon og annen psykisk sykdom.

Litt folkeopplysning om spiseforstyrrelsen (hentet fra Mayo-klinikkens nettsider):

Symptoms

By Mayo Clinic staff

You may have no obvious physical signs or symptoms when you have binge-eating disorder. You may be overweight or obese, or you may be at a normal weight. However, you likely have numerous behavioral and emotional signs and symptoms, such as:

Eating unusually large amounts of food

Eating even when you're full or not hungry

Eating rapidly during binge episodes

Eating until you're uncomfortably full

Frequently eating alone

Feeling that your eating behavior is out of control

Feeling depressed, disgusted, ashamed, guilty or upset about your eating

Experiencing depression and anxiety

Feeling isolated and having difficulty talking about your feelings

Frequently dieting, possibly without weight loss

Losing and gaining weight repeatedly, also called yo-yo dieting

After a binge, you may try to diet or eat normal meals. But restricting your eating may simply lead to more binge eating, creating a vicious cycle.

When to see a doctor

If you have any symptoms of binge-eating disorder, seek medical help as soon as possible. Binge-eating disorder usually doesn't get better by itself, and it may get worse if left untreated.

Talk to your primary care doctor or a mental health provider about your binge-eating symptoms and feelings. If you're reluctant to seek treatment, talk to someone you trust about what you're going through. A friend, loved one, teacher or faith leader can help you take the first steps to successful treatment of binge-eating disorder.

''Hvis poenget ditt er at det krever innsats å bli frisk, så er jeg naturligvis helt enig i det. På akkurat samme måte som det krever innsats å bli frisk av angst, depresjon og annen psykisk sykdom. ''

Akkurat det er poenget mitt.

Jeg har prøvd å skrive det i flere innlegg. Det er bare du selv som kan motivere deg selv til å endre spisevanene dine, du kan få hjelp i denne prosessen, men jobben må du gjøre selv.

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• XbellaX

6

• Høstløv

5

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

• Lillemus

1

Gjest binge eating disorder

Ny forskning viser at de med BMI over 40 trenger fedmekirurgi. Ingen annen behandling fører til varig vektnedgang.

Har tatt deg på ordet, etter mange, mange års kamp mot vekten. Skal operers ved Aleris i midten av april.

Har i tillegg fått kontakt med en kognitiv terapeut som skal hjelpe meg med å jobbe med holdninger til mat, tanker rundt det osv.

Du har naturligvis ikke ansvar for valget mitt, på noen måte, men din kommentar ble den berømte "dråpen".

Har du nå noen råd til ei som gruer seg fryktelig til operasjon, narkose og alt sånt. Ser for meg alt det verste som kan skje. Men overvektsklinikken ved OUS sa at de absolutt kunne anbefale Aleris, at de har dyktiige kirurger og gode oppfølgingsprogram. Det er betryggende. Men jeg gruer likevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...