Gå til innhold

Hjelp meg fra å gjøre noe dumt

Anbefalte innlegg

Gjest Bitter og sint
Skrevet

Jeg er så bitter, hevngjerrig og deprimert nå, at jeg tror det klikker for meg snart. Har lyst til og sende mail til alle vennene hans og fortelle at jeg var verd 150.000 etter 23 år, at jeg og ungene bor på 45 kvadrat uten soverom som han eier nesten halvparten av. Alle vet hvordan han selv bor og hvor godt stilt han er.

Føler det er null verd alt jeg har gjort for han.

Ah, jeg er patetisk. Vet det, men er så fryyyyyktelig bitter.

Snakk meg til fornuft.

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• EnolaGay

7

• laban

6

• Mammantil3

6

• Mary Poppins

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg syns du skal tillate deg å rase ordentlig, jeg, men det er neppe noen god idè å gjøre akkurat det du helst vil.

Sannheten vil komme for en dag. Du passer på å flette det inn i samtaler, ikke som anklager - men som fakta. Og når ryktet begynner å gå, så er det han, og ikke du, som sitter med svarteper. DET vil være en deilig hevn, både fordi den vil vare lenger og den vil ramme hardere.

Ta en boksetime på treningsstudioet. Kanskje det hjelper litt akutt.

Gjest Elextra
Skrevet

Det er først og fremst du selv som taper på å vise din bitterhet offentlig! Hold deg for god til det, du vil bare angre.

Kontaktet du ikke advokat? Jeg kan ikke forstå at du ikke har krav på mer.

Skrevet

Og - bruk kreftene dine på å advare andre mot å gjøre det samme i ekteskapet.

Skrevet

Den beste hevnen er å la det se ut som dere har det aldeles utmerket og ikke savner ham eller alt det materielle i det hele tatt.

Altså på fasaden som han og "hans side" får se - det er fullt lovlig å være mer negativ på privaten.

Ikke synk ned på et nivå du egentlig ikke vil bli assossiert med.

Skrevet

Jeg er helt enig med Laban - ras og brøl så mye du gidder innenfor husets fire vegger, men ikke senk deg ned på hans nivå offentlig.

Bruk advokaten din for det h*n er verdt og tyn så mye ut av eksen som du bare kan.

Mary Poppins
Skrevet

Du har forsåvidt satt deg i denne situasjonen selv men jeg forstår godt at du utrolig bitter!! Jeg kan ikke fatte og begripe at han kan unne deg så lite når dere har vært sammen så lenge og du er mor til hans barn. Han er intet annet enn en drittsekk i denne situasjonen.

Men som ander her sier, ikke senk deg ned på det nivået at du sender ut en mail til deres felles venner, men du kan gjerne flette det inn her og der når du prater med dem.

Gjest Bitter og sint
Skrevet

Du har forsåvidt satt deg i denne situasjonen selv men jeg forstår godt at du utrolig bitter!! Jeg kan ikke fatte og begripe at han kan unne deg så lite når dere har vært sammen så lenge og du er mor til hans barn. Han er intet annet enn en drittsekk i denne situasjonen.

Men som ander her sier, ikke senk deg ned på det nivået at du sender ut en mail til deres felles venner, men du kan gjerne flette det inn her og der når du prater med dem.

Det var felles venner, men nå er det hans venner. Det var opprinnelig hans venner. Det har vært tradisjon i den gjengen at mannfolka blir og x-konene forsvinner. Jeg fikk en invitasjon som jeg måtte takke nei til fordi x-en sa at det står mellom han eller meg. Noen fler invitasjoner utenom 17.mai (hvor x-konene alltid har pleid og bli invitert) vil jeg ikke få. Men jeg skal møte opp på 17 mai. Jeg har ikke pratet med noen siden november.

Jeg skal ikke skrive mailen.

Skrevet

''Se avsnittet "Ektepakt kan være en felle" nesten nederst: ''

Ja, men om ektepakten anses å være urimelig for ene parten av retten kan den settes helt eller delvis til side - det kan være verd å få detet vurdert.

Det skal veldig mye til når det gjelder fullt særeie. Det ER jo "urimelig" i utgangspunktet.

Skrevet

Du er ikke patetisk - få det ut!! Men gjør det her eller til venninner/familie.

Ha fokus på å pleie og styrke seg selv.

Gjest Kayia
Skrevet

Det var felles venner, men nå er det hans venner. Det var opprinnelig hans venner. Det har vært tradisjon i den gjengen at mannfolka blir og x-konene forsvinner. Jeg fikk en invitasjon som jeg måtte takke nei til fordi x-en sa at det står mellom han eller meg. Noen fler invitasjoner utenom 17.mai (hvor x-konene alltid har pleid og bli invitert) vil jeg ikke få. Men jeg skal møte opp på 17 mai. Jeg har ikke pratet med noen siden november.

Jeg skal ikke skrive mailen.

Jeg skjønner at dette føles urettferdig og ondt, men tenk på at du nå egentlig er "heldig", og ser hvem som er dine venner og ikke. Disse "vennene" du snakker om her ville ikke gjort godt for deg uansett. Fokuser på de som viser seg å være _dine_ venner du :) En ting; du skal ikke ta en ruunde til på det økonomiske? Den fordelingen høres ikke særlig rettferdig ut?

mariaflyfly
Skrevet

Din eks er en stor kuk, og du har vært alt for snill og grei. ;)

Gjør det du kan for å komme deg videre. Han er ikke verd å bruke en kalori på.

Sett deg opp ei liste over ting du er fornøyd med, som er DIN fortjeneste at er bra i livet ditt. Heng den opp på pc-skjermen på jobb. :)

Gjest Elextra
Skrevet

Det skal veldig mye til når det gjelder fullt særeie. Det ER jo "urimelig" i utgangspunktet.

''Det skal veldig mye til når det gjelder fullt særeie. Det ER jo "urimelig" i utgangspunktet.''

Klar over det, men det KAN skje (jfr. ekteskapsloven § 46), og således verd å få vurdert.

Skrevet

''Det skal veldig mye til når det gjelder fullt særeie. Det ER jo "urimelig" i utgangspunktet.''

Klar over det, men det KAN skje (jfr. ekteskapsloven § 46), og således verd å få vurdert.

Det kan være verd det økonomisk sett, ja.

Nå har hun jo uansett signert "sluttavtalen", men jeg tror ikke hun ønsket å gå til rettsak. Uten rettsak blir ektepakten gjeldende uansett.

Skrevet

Skjønner du er bitter. Og jeg skjønner ikke, fatter virkelig ikke hvordan fyren kan finne på å være så kjip... Som jo også går ut over hans "unger".

Hva er det han skal hevne,- har du myrdet katten hans eller noe sånt? (For i så fall kunne jeg skjønt det... :P )

Gjest Elextra
Skrevet

Det kan være verd det økonomisk sett, ja.

Nå har hun jo uansett signert "sluttavtalen", men jeg tror ikke hun ønsket å gå til rettsak. Uten rettsak blir ektepakten gjeldende uansett.

''Nå har hun jo uansett signert "sluttavtalen", men jeg tror ikke hun ønsket å gå til rettsak. Uten rettsak blir ektepakten gjeldende uansett.''

Jeg sier ikke hun skal gå til rettssak, men om hun får skriftlig fra en anerkjent advokat at hun har gode sjanser for å vinne frem i et søksmål om avtalens gyldighet KAN det jo hende eksen kommer på bedre tanker.

Skrevet

Er dette et innlegg som er rettet mot de som skjønner hvem du er og hva som eventuelt er forhistorien?

Ser noen skriver at eksen din er en drittsekk osv. Og som tydeligvis skjønner hva disse 150.000 refererer til.

Er det han som eier tidligere felles bolig alene, og du har fått et skjønnmessig oppgjør på 150.000 eller hva er saken her?

Jeg er sjelden innom her men har likevel en følelse av hvem du kan være. Hvilket samtidig er usannsynlig, siden jeg trodde du var happy og ved godt mot.

Skrevet

''Nå har hun jo uansett signert "sluttavtalen", men jeg tror ikke hun ønsket å gå til rettsak. Uten rettsak blir ektepakten gjeldende uansett.''

Jeg sier ikke hun skal gå til rettssak, men om hun får skriftlig fra en anerkjent advokat at hun har gode sjanser for å vinne frem i et søksmål om avtalens gyldighet KAN det jo hende eksen kommer på bedre tanker.

Hun vurderte vel det annerledes før hun skrev under avtalen om "sluttbeløpet". Hun fikk jo svært mange råd om å la det være eller utsette det.

Jeg påstår ikke at den avtalen er rettferdig, men det blir en avveining av påkjenningen i forhold til å bli ferdig med saken. Den er det ikke så lett for utenforstående å ta.

Man bør tenke seg veeeldig godt om før man skriver under på en avtale om fullt særeie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...