Gå til innhold

Hjelp meg fra å gjøre noe dumt

Anbefalte innlegg

Gjest Bitter og sint
Skrevet

''Og at det også sto i samme kontrakt at hver av partene kan kreve salg av leiligheten annenhvert år. Jeg vet hva han kan straffe meg med og han aldri taper noe. Han vet hva han gjør''

Kjære deg, nå fikk jeg vondt i magen på din vegne, dette er bare så brutalt og kynisk!! :( Han har lagd en avtale, utøvd press for å få deg til å gå med på å la han ha deg i skrutvinge, jeg har ikke ord! Du vil sannsynligvis ha vondt i magen hver gang du reagerer på noe og har lyst til å ta det opp, for han kan alltid svare med at han "nå ønsker å selge" det som er ditt hjem! Kjære deg, kan du ikke få en god og uhildet part til å se på _alle_ avtaler dere har gjort under ett - dette ER ikke rimelig! Det er terror! Jeg sier ikke at du blir det, men du kan fort kunne komme til å bli syk av å leve under et kontinuerlig press som dette :( ''Han har også sagt at jeg ikke får hente sakene mine i huset. Da har jeg svart med at jeg ikke kan melde flytting før alt er hentet. Pga av at jeg ikke melder flytting vil han ikke nå betale farsbidrag fordi han ikke får det trukket av på skatten'' Ikke gi deg på dette. Dine ting er dine ting - eller mener han at særeie bare virker den ene vegen?? Dere har privat bidragsavtale vil jeg tro? ''Nå skal jeg greie og få hente sakene når han ikke er hjemme, men det sier litt om hva jeg har og hanskes med'' Har du noen rundt deg som hjelper deg, noen med styrke, klart hode og kunnskap om dette? Du står overfor et troll av en bulldozer her, og han har deg i skrutvinge :( Jeg blir ordentlig lei meg på din vegne. Leste du det jeg skrev om min venninne?

Ja, jeg leste det og det er jo veldig likt.

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• EnolaGay

7

• laban

6

• Mammantil3

6

• Mary Poppins

5

Mest aktive i denne tråden

mariaflyfly
Skrevet

Han trekker i fra så mye rart. Private middager, fester og reiser. Ja til og med for julebord som aldri har funnet sted. Hvordan han har tenkt dette med barnebidrag, vet jeg ikke.

''Hvordan han har tenkt dette med barnebidrag, vet jeg ikke.''

Enda en grunn til å la NAV ta seg av det hele med innkrevinga...

Gjest Bitter og sint
Skrevet

Jeg har ikke energi til og svare alle nå, men vil bare si at jeg ikke skal sende mailien selvsagt (selv om jeg klør i fingere etter å gjøre det)

Ellers takk for andre råd som jeg må tenke på etterhvert.

Gjest Kayia
Skrevet

Nei, jeg burde kanskje ikke det. Har vært der hvert år siden starten av forholdet, men jeg bør nok bare kutte det ut.

Det hadde min venninne også. Dette er (selvfølgelig) arrangement i et slags selskap (du skjønner sikkert), og en arena det var viktig for han å ha med sine barn på. Hun ble også med det første (eller var det de to første?), litt pga ungene (minsten var liten), men også for å hilse på de hun ikke lenger møtte sosialt. Jeg var sammen med henne det første året han tok med ungene alene, og det var en svært lettet, glad og fornøyd dame jeg nøt et glass vin med. Det hadde nok vært nyttig for deg å snakke med en sånn som henne, og jeg tør ikke si så mye mer her. Har du kontakt med noen av hans venners ekser? Jeg vet at min venninne hadde nytte av å snakke med sine likesinnede i denne perioden.

Gjest Bitter og sint
Skrevet

''Hvordan han har tenkt dette med barnebidrag, vet jeg ikke.''

Enda en grunn til å la NAV ta seg av det hele med innkrevinga...

Ja, Nav skal ta seg innkrevinga. Har printet ut papirene og bestemt meg for det. Inntil nå har han betalt meg, men det har vært trusler rundt det og det vil fortsette. Han vil finne på nye ting hele tiden.

Det jeg lurer på er om det er særlig klokt å melde flytting før jeg har fått hentet alt mitt?

Gjest Kayia
Skrevet

Ja, jeg leste det og det er jo veldig likt.

Jeg vil som sagt ikke si mer enn jeg har gjort her, men om du har behov har jeg en anonym mailadresse du kan sende til. Bare si fra.

Skrevet

''Hun har allerede vært i kontakt med advokat og fikk beskjed om at dette sannsynligvis ville bli en ikke umulig, men meget tøff sak..''

Aha, mer jeg ikke har fått med meg, skjønner jeg. Tror jeg ville bedt om en "second opinion" ;).

Det finnes rettsavgjørelser som gir presedens i slike saker. Så det er ikke sikkert det hjelper all verden å gå til en annen advokat.

Det blir jo uansett en stor påkjenning å gå gjennom en rettsak, i tillegg til at alt man ønsker å bli ferdig med, forskyves i tid.

Og motparten ville helt sikkert også tatt seg råd til "gode" advokater.

Gjest kitsune
Skrevet

Han trekker i fra så mye rart. Private middager, fester og reiser. Ja til og med for julebord som aldri har funnet sted. Hvordan han har tenkt dette med barnebidrag, vet jeg ikke.

''Han trekker i fra så mye rart. Private middager, fester og reiser. Ja til og med for julebord som aldri har funnet sted. ''

Du får tipse Skatteetaten. Hevnen er søt...

Skrevet

Selg leiligheten, bli kvitt han helt økonomisk. Meld flytting. Lei en leilighet, eller kjøp et sted du har råd. Få han ut av livet ditt - og tips skatteetaten.

Så lenge han har en flik i livet ditt, vil han hele tiden presse deg. Hele tiden. Du kjenner han jo.

Skrevet

''Han er nok ingen lett mann å være uenig med denne mannen, så jeg kan forstå valget (selv om jeg hadde håpet at jeg ikke gjorde det samme....)''

Og at det også sto i samme kontrakt at hver av partene kan kreve salg av leiligheten annenhvert år.

Jeg vet hva han kan straffe meg med og han aldri taper noe. Han vet hva han gjør.

Han har også sagt at jeg ikke får hente sakene mine i huset. Da har jeg svart med at jeg ikke kan melde flytting før alt er hentet. Pga av at jeg ikke melder flytting vil han ikke nå betale farsbidrag fordi han ikke får det trukket av på skatten.

Nå skal jeg greie og få hente sakene når han ikke er hjemme, men det sier litt om hva jeg har og hanskes med.

.

Og så lenge du velger å stå alene med alt sammen, så får han herje fritt. Du trenger en advokat og du trenger rådgivere på NAV/familiekontoret som er vant til slike saker.

Du bør også vurdere å anmelde til politiet at du ikke får hentet egne ting.

Skrevet

Huff:-/ nok en gang - drittsekk-genet tar overhånd.

Du skal være rimelig kald når du låner moren til barna dine penger til dobbelrente av det banken låner ut for.. herregud

Hevn for at hun gikk. Mange måter å terrorisere på vet du.

Gjest Bitter og sint
Skrevet

Selg leiligheten, bli kvitt han helt økonomisk. Meld flytting. Lei en leilighet, eller kjøp et sted du har råd. Få han ut av livet ditt - og tips skatteetaten.

Så lenge han har en flik i livet ditt, vil han hele tiden presse deg. Hele tiden. Du kjenner han jo.

''Selg leiligheten, bli kvitt han helt økonomisk''

Har tenkt på det ja, men da må jeg flytte langt for å få råd til det og yngstejenta vil ikke flytte og skofte skole. Det vil også bli lang vei til jobb.

'' Lei en leilighet, eller kjøp et sted du har råd''

Det er dyrere og leie her. Det ville ha kostet meg 12-14.000 i måneden og leie leiligeheten jeg bor i nå. Penger rett ut av vinduet.

Gjest Bitter og sint
Skrevet

Og så lenge du velger å stå alene med alt sammen, så får han herje fritt. Du trenger en advokat og du trenger rådgivere på NAV/familiekontoret som er vant til slike saker.

Du bør også vurdere å anmelde til politiet at du ikke får hentet egne ting.

Jeg skal tenke på det. Er bare så nedkjørt nå at jeg orker ingenting, men skal tenke på det senere.

Gjest Kayia
Skrevet

Har tenkt på det ja, men da må jeg flytte langt for å få råd til det og yngstejenta vil ikke flytte og skofte skole. Det vil også bli lang vei til jobb.

Det er dyrere og leie her. Det ville ha kostet meg 12-14.000 i måneden og leie leiligeheten jeg bor i nå. Penger rett ut av vinduet.

Du har ingen du kan be om et lån hos? Ingen bemidlede i den gamle kretsen som ikke er på hans side?

Gjest Bitter og sint
Skrevet

Du har ingen du kan be om et lån hos? Ingen bemidlede i den gamle kretsen som ikke er på hans side?

Nei, det ville jeg aldri ha gjort.

Skrevet

Jeg skal tenke på det. Er bare så nedkjørt nå at jeg orker ingenting, men skal tenke på det senere.

Blir sint på dine vegne.. Og så tenker jeg at vold mot kvinner har mange ansikter. Dette han holder på med er for meg vold i den hensikt å holde deg fast. Med vilje. Hevnvold. Og at du skulle snakket med krisesenter om det.

Måtte fluene fra tusen kameler legge egg i ræva på ham og armene krympe så han ikke kan klø seg..

Skrevet

''men da må jeg flytte langt for å få råd til det og yngstejenta vil ikke flytte og skofte skole. Det vil også bli lang vei til jobb.''

Tenk nytt. Jobber finnes det mange av, kanskje jobbskifte er mulig. Og ingen barn ønsker å skifte skole/vennekrets, men noen ganger må det faktisk bare bli slik. De voksne som bestemmer, og for de fleste blir det helt fint når de får vennet seg til situasjonen. Alternativt må hun bo hos far.

''Lei en leilighet, eller kjøp et sted du har råd

Det er dyrere og leie her. Det ville ha kostet meg 12-14.000 i måneden og leie leiligeheten jeg bor i nå. Penger rett ut av vinduet.''

Ja, jeg husker du har sagt det, men kanskje det er best å flytte til et annet sted hvor man både har råd til å bo og hvor avstanden til x er større?

Skrevet

Blir sint på dine vegne.. Og så tenker jeg at vold mot kvinner har mange ansikter. Dette han holder på med er for meg vold i den hensikt å holde deg fast. Med vilje. Hevnvold. Og at du skulle snakket med krisesenter om det.

Måtte fluene fra tusen kameler legge egg i ræva på ham og armene krympe så han ikke kan klø seg..

''Måtte fluene fra tusen kameler legge egg i ræva på ham og armene krympe så han ikke kan klø seg..''

Åh, det var jo nesten poetisk vakkert! :-)

Skrevet

Det som ikke er lov for andre er nok ikke lov for han heller :-)

Gjest Bitter og sint.
Skrevet

''men da må jeg flytte langt for å få råd til det og yngstejenta vil ikke flytte og skofte skole. Det vil også bli lang vei til jobb.''

Tenk nytt. Jobber finnes det mange av, kanskje jobbskifte er mulig. Og ingen barn ønsker å skifte skole/vennekrets, men noen ganger må det faktisk bare bli slik. De voksne som bestemmer, og for de fleste blir det helt fint når de får vennet seg til situasjonen. Alternativt må hun bo hos far.

''Lei en leilighet, eller kjøp et sted du har råd

Det er dyrere og leie her. Det ville ha kostet meg 12-14.000 i måneden og leie leiligeheten jeg bor i nå. Penger rett ut av vinduet.''

Ja, jeg husker du har sagt det, men kanskje det er best å flytte til et annet sted hvor man både har råd til å bo og hvor avstanden til x er større?

Jeg vil gjøre hva jeg kan for ikke å utsette yngstejenta for flytting nå. Det er heller ikke aktuelt at hun blir igjen hos faren. Hun er for avhengig av meg og jeg av henne egentlig. Hun er glad i faren også, men har vært mer vant til at han er borte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...