Gå til innhold

Hjelp meg fra å gjøre noe dumt

Anbefalte innlegg

Gjest Bitter og sint
Skrevet

Men TS har jo i løpet av mange år "satt seg i denne situasjonen selv". Ved å godta at han bestemmer over økonomien, ved å ikke sikre seg selv bedre ifm brudd etc.

Og i dag er det faktisk slik at menn ikke har forsørgelsesplikt for ektefelle etter brudd mer. Økonomi er kvinners eget ansvar.

Man kan stemple fyren for å være en dritt. Men juridisk sett har han all rett på sin side (etter all sansynlighet) Og det kan man ikke slå ham ihjel for.

Det vet også alle andre. Dermed blir det fort oppfattet som utidig å spre rundt sånne private ting. Og spørsmål om hvorfor TS lot dette skure i 23 år.

Jeg hadde 850.000 i startkapital. Med disse 150.000 har jeg en million. Det blir lettere når jeg kan flytte vekk fra dette strøket.

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• EnolaGay

7

• laban

6

• Mammantil3

6

• Mary Poppins

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Bitter og sint.
Skrevet

Jeg har lest tråden. Skjønner du har mye å stri med, og du har min sympati! Ønsker deg alt godt.

Takk :-) Tåka har lettet litt i dag :-)

Skrevet

Jeg hadde 850.000 i startkapital. Med disse 150.000 har jeg en million. Det blir lettere når jeg kan flytte vekk fra dette strøket.

Det blir det garantert. Og etterhvert vil han miste det følelsesmessige taket på deg. Du er ikke engang sint og bitter. Det tror jeg ikke han noen gang vil forstå engang.

Og da er du fri. :0)

Gjest Kayia
Skrevet

''Ble han noensinne møtt med forakt for sin framferd på noen arena? Jeg tror faktisk ikke det. Jeg ble jo tettere hans eks og dermed var jeg kun sammen med han gjennom unger, men han var like blid, artig og omgjengelig som han alltid har vært - og raus og spandabel overfor andre og med. Jeg gjetter nå, men tror han sitter igjen inntrykk av at ingen reagerte noe særskilt, at dette var rimelig og at folk hadde forståelse for at det tross alt var han som hadde tilført familien penger.

''

Skremmende. Både at han du kjenner trolig opplever virkeligheten slik, men også at omgangskretsen ikke reagerer, og bare aksepterer (og dermed godkjenner?) at dette sikkert var en korrekt måte å ordne opp etter ekteskapet på.

Tilfelle ditt likner jo veldig på trådstarter sitt :-(

''Skremmende. Både at han du kjenner trolig opplever virkeligheten slik, men også at omgangskretsen ikke reagerer, og bare aksepterer (og dermed godkjenner?) at dette sikkert var en korrekt måte å ordne opp etter ekteskapet på'' jeg og noen til måtte (av grunner jeg ikke vil inn på her pga gjenkjennelse) ha kontakt med begge, og jeg tror ikke han var klar over hva vi visste. Hans omgangskrets visste sannsynligvis ingenting, jeg vet at noen fikk "jeg hjalp henne sånn at hun kunne kjøpe" var hans beskrivelse av det. Jeg tror derfor folk var uvitende rett og slett, og jeg var ikke i en posisjon hvor jeg burde si fra. Mulig dét gjaldt flere, vet ikke. ''Tilfelle ditt likner jo veldig på trådstarter sitt :-('' Ja det tror jeg også, men jeg tror faktisk ts' eks er en enda hardere nøtt en han jeg kjenner. Ts' eks er ikke bare bulldozer mht det han selv oppfatter som rettmessig sitt, men han utøver et press overfor ts som gjør henne vingeskuttet mht motstand. Dét gjorde tross alt ikke han jeg kjenner.

Gjest prust
Skrevet

Blir sint på dine vegne.. Og så tenker jeg at vold mot kvinner har mange ansikter. Dette han holder på med er for meg vold i den hensikt å holde deg fast. Med vilje. Hevnvold. Og at du skulle snakket med krisesenter om det.

Måtte fluene fra tusen kameler legge egg i ræva på ham og armene krympe så han ikke kan klø seg..

''Måtte fluene fra tusen kameler legge egg i ræva på ham og armene krympe så han ikke kan klø seg..

''

Haha - det var dagens beste!!!!

:-DDD

Gjest Bitter og sint
Skrevet

Blir sint på dine vegne.. Og så tenker jeg at vold mot kvinner har mange ansikter. Dette han holder på med er for meg vold i den hensikt å holde deg fast. Med vilje. Hevnvold. Og at du skulle snakket med krisesenter om det.

Måtte fluene fra tusen kameler legge egg i ræva på ham og armene krympe så han ikke kan klø seg..

''Måtte fluene fra tusen kameler legge egg i ræva på ham og armene krympe så han ikke kan klø seg..''

LOL, i dag er jeg flau over at jeg i det hele tatt kunne tenke tanken på en slik hevn. Noen ganger er det greit og tenke seg om både 1,2 og 3 ganger :-)

Skrevet

''Måtte fluene fra tusen kameler legge egg i ræva på ham og armene krympe så han ikke kan klø seg..''

LOL, i dag er jeg flau over at jeg i det hele tatt kunne tenke tanken på en slik hevn. Noen ganger er det greit og tenke seg om både 1,2 og 3 ganger :-)

Så bra at det har roet seg!

Noen ganger er det greit å ta det på DOL :)

Gjest Kayia
Skrevet

Bra - men jeg syns ikke det er det spøtt rart at du tenker sånn innimellom!

Gjest Ladytron
Skrevet

Synes du var veldig god som red stormen av

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...