Gjest bretts Skrevet 6. mars 2013 Skrevet 6. mars 2013 Har gått til behandling i flere år. Har pratet mye om dårlig barndom, misbruk o.l. på timene.. Jeg har slitt mye. Behandleren min har hatt stor omsorg for meg. Har gått til behandling 1 gang i uka. ( Noen perioder 2 ganger. ) Har slitt med dype derresjoner og traume etter tøffe opplevelser i barndommen. Har småbarn og samboer. Men "plutselig" forandret behandler seg. Virker svært distansert på timene, rett og slett uintrerssert. Behandler setter meg på timer bare sjeldnere og sjeldnere. Flerfoldige uker imellom. Det jeg trenger mest hjelp og støtte til nå er å takle hverdagen med barn, samboer og venner. Samt litt destruktiv atferd fra meg. Altså livet mitt her og nå, og framover. Men føler at jeg nå står helt uten hjelp. Helt plutselig. Behandler svarer heller ikke lenger på mail, noe som h*n alltid gjorde før. Kan jo tenkes at det har skjedd noe i behandlers liv som ikke har med meg å gjøre. Men er det riktig at dette skal gå utover meg? Uten en eneste forklaring? Føler at jeg fremdeles trenger hjelp, selv om behoved er noe mindre enn før. Føler meg ensom og undrerende. Er kanskje feig men synes det er meget vanskelig å ta dette opp med behandler for h*n er blitt så avvisende. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. mars 2013 Skrevet 6. mars 2013 Ta opp med han hva du trenger etter at denne behandlingen er avsluttet. For meg høres det ut som at du trenger kontakt med en psykiatrisk sykepleier i kommunen. 0 Siter
Gjest djt Skrevet 6. mars 2013 Skrevet 6. mars 2013 Det kan hende han gjør det med vilje for at du gradvis skal bli mindre avhengig av han og mer selvstendig. Altså ikke noe personlig i forhold til deg, at han er lei av deg eller noe sånt. Det kan oppleves svært avvisende og hardt. Det kan være en del av avslutningen av terapien. Er så tilfelle bør han ta opp med deg at dere går inn i en avslutningsfase (som kan gå over forholdsvis lang tid). Jeg vet ikke hvorfor han oppfører seg som han gjør, men dette kan være en mulighet. Du kan ta det opp med han selv og spørre hvorfor dere trapper ned timene og si at du trenger timer og hvorfor som du skriver her. 0 Siter
XbellaX Skrevet 6. mars 2013 Skrevet 6. mars 2013 Jeg misliker sterkt når behandleren på denne måten skaper uforutsigbarhet, usikkerhet og unødige bekymringer. Jeg vet ikke hva årsakene er eller om det er noen, og er der grunner til dette så kan de absolutt være gode men måten det blir gjort på er helt feil. Jeg håper og ønsker du spør vedkommende rett ut. 0 Siter
Gjest bretts Skrevet 7. mars 2013 Skrevet 7. mars 2013 Ta opp med han hva du trenger etter at denne behandlingen er avsluttet. For meg høres det ut som at du trenger kontakt med en psykiatrisk sykepleier i kommunen. Takk for svar. Men synes du det er grei oppførsel av behandler? Ville du gjort det samme?? Les XbellaX svar til meg., det er jeg enig i.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.