Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest sangsol
Skrevet

Nei, ikke farlig :)

Ønsker du ta jerntilskudd, kan du spørre på apoteket. De har mange produkter, og noen av dem er mildere mot magen (for noen blir forstoppet av jerntabletter, inkl undertegnede som forøvrig løste problemet med å fortsette med tilskudd men ikke absolutt hver dag).

Jernopptaket bedres ved å ta C-vitaminer paralellt. Så en skive brød med leverpostei og appelsinjus er bra :)

Blodpudding og rødt kjøtt er også rik på jern.

Skrevet

Hehe ;)

Litt hypokonder og litt katastrofetenker, som meg, kanskje :-)

Ikke ondsinnet ment!

:)

Skrevet

Ønsker du ta jerntilskudd, kan du spørre på apoteket. De har mange produkter, og noen av dem er mildere mot magen (for noen blir forstoppet av jerntabletter, inkl undertegnede som forøvrig løste problemet med å fortsette med tilskudd men ikke absolutt hver dag).

Jernopptaket bedres ved å ta C-vitaminer paralellt. Så en skive brød med leverpostei og appelsinjus er bra :)

Rødt kjøtt - tenker dere på oksekjøtt bl.a?

Flaut spm :)

Skrevet

Få i deg noe kjøtt! Det finnes det mye jern.

Skrevet

Rødt kjøtt - tenker dere på oksekjøtt bl.a?

Flaut spm :)

Alt muilig kjøtt.

Skrevet

Brunost er forresten også tilsatt jern i Norge, så kjøp gjerne en brunost også :) Sukkererter er godt å knaske som kveldssnack by the way..

Brunost er ikke tilsatt jern.

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt engstelig av en slik beskjed.

Ikke jeg heller....

Skrevet

Ikke jeg heller....

Men husk at for mye jern i blodet - er like skadelig, som for lite....

Gjest Kayia
Skrevet

Brunost er ikke tilsatt jern.

Se svar til Lillemus :)

Skrevet

Men husk at for mye jern i blodet - er like skadelig, som for lite....

Tenker da på jern tabletter

Skrevet

Det er viktig å finne ut hva som er årsaken, slik at du får riktig behandling. Farlig blir det vel først hvis det fortsetter ubehandlet over lang tid, men det kommer også litt an på hva som er årsaken.

http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/blodmangeljern.php

Jeg synes du kan være lettet over at det ble oppdaget, du har jo lurt på hvorfor du til tider er helt utmattet uten påviselig grunn. Nå vet du mer om hvorfor, og legen din vil sikkert undersøke deg nærmere, slik at behandlingen blir riktig. Så alt i alt er det kanskje positivt

synes

Bare ikke overdriv inntak av jerntilskudd - ikke bra det heller...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...