Gå til innhold

Takler du din depresjon uten antidepressiva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som takler sin depresjon uten antidepressiva? Hva er dine mestringsstrategier?

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, jeg har vært heldig og hatt mulighet til å ta problema med roten etterhvert, men ting har stått på lenge, jeg var rimelig langt nede både i 2005 og 2007. Har brukt både coach, EFT/TFT, kosthold/ livsstil for å stå imot.

Jeg har ikke noe tro på antidepressiva i det lange løp.

Gjest Zyprexus
Skrevet

Ja, jeg har vært heldig og hatt mulighet til å ta problema med roten etterhvert, men ting har stått på lenge, jeg var rimelig langt nede både i 2005 og 2007. Har brukt både coach, EFT/TFT, kosthold/ livsstil for å stå imot.

Jeg har ikke noe tro på antidepressiva i det lange løp.

Et klokt svar, er meget enig. Ta det ved roten, ordne opp i det som plager deg.

Gjest Ladytron
Skrevet

Jeg har ikke gått på antidepressiva på noen år. Det jeg prøver er å spise relativt sunt (med vekt på lite raffinert sukker), bevege meg nok, tøye jevnlig for å forebygge rygg/skulderproblemer, måtehold med alkohol. Det jeg kan bli bedre på for å unngå depresjoner i framtiden er å forholde meg til ubehag framfor å vike unna.

Gikk på antidepressiva og stemningsstabiliserende i noen år, de fungerte greit, ihvertfall i begynnelsen. Når jeg ser tilbake på det så ser jeg at jeg var en mer kynisk person da jeg gikk på de. Jeg ble mer impulsiv (spesielt kombinert med alkohol), så ikke konsekvensene av handlingene mine og tok mange valg jeg angrer på i dag... Jeg tror ikke at dette skjer med alle som går på antidepressiva, men det er ihvertfall min begrunnelse for at jeg ikke ønsker å begynne på dem igjen.

Skrevet

Jeg har ikke gått på antidepressiva på noen år. Det jeg prøver er å spise relativt sunt (med vekt på lite raffinert sukker), bevege meg nok, tøye jevnlig for å forebygge rygg/skulderproblemer, måtehold med alkohol. Det jeg kan bli bedre på for å unngå depresjoner i framtiden er å forholde meg til ubehag framfor å vike unna.

Gikk på antidepressiva og stemningsstabiliserende i noen år, de fungerte greit, ihvertfall i begynnelsen. Når jeg ser tilbake på det så ser jeg at jeg var en mer kynisk person da jeg gikk på de. Jeg ble mer impulsiv (spesielt kombinert med alkohol), så ikke konsekvensene av handlingene mine og tok mange valg jeg angrer på i dag... Jeg tror ikke at dette skjer med alle som går på antidepressiva, men det er ihvertfall min begrunnelse for at jeg ikke ønsker å begynne på dem igjen.

Akkurat det der kjenner jeg meg igjen i. Det med impulsivitet. Jeg har alltid sett på meg selv som en fornuftig person, men det siste året har jeg drevet mye med impulsshopping på nett. Det er noe nytt for meg. Har lurt på om det har hatt sammenheng med medisinbruk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...