Gå til innhold

Psykolog og overvekt

Gjest Trrrrrrrrrrreeeeeeeeiggggg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos min første time i dag og psykologen tok det opp som tema. Jeg ser jo at du er overvektig.

Føltes ganske vondt ut når jeg kom hjem selv om det ikke ble sagt med vond mening,

Skrevet

Var overvekt et tema du bragte på bane eller var det noe psykologen nevnte uten foranledning?

Skrevet

Var overvekt et tema du bragte på bane eller var det noe psykologen nevnte uten foranledning?

Vi snakket litt om det at jeg hadde grudd meg til å komme. Så brakte hun det på banen.

Skrevet

Vi snakket litt om det at jeg hadde grudd meg til å komme. Så brakte hun det på banen.

Var overvekten en faktor i det å grue seg til møtet med psykologen?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Pris deg lykkelig for at du har fått en psykolog som ikke vil snakke om været, men som på eget initiativ tar opp ømme punkter.

Du kommer til å ha nytte av kontakten.

Bella Dotte
Skrevet

Var du henvist til psykolog pga overvekt?

Skrevet

Hei,

Det er et produkt av tida vi lever i at det er så "negativt" å være overvektig. At det er noen sammenheng mellom levealder, sykdom ( kroppslig og sjelelig ) i disfavør overvektige er neppe mer enn "halvsant".

Det bør ikke være en overraskelse for noen at to forskjellige kropper reagerer ulikt på en lik rasjon mat. I 2013 er det fortsatt kalorier som er "nøkkelen" til om en er overvektig eller slank. Dette er brennverdi, akkurat som om en skulle tørke maten og brenne den i ovnen som en vedkubbe.

En sammenlikner altså det finstemte maskineriet menneskekroppen med en vedovn. En vedovn styres ikke av en rekke hormon slik som vi gjør og sammenlgningen er "helt bak mål" etter mitt syn.

Svensken; Sten Sture Skaldemann har skrevet ei artig bok; "Spis deg slank". Boka er både morsom og lærerik.

Uansett ikke la psykolog eller andre tillegge deg problem du ikke har, hvis det er tilfelle.

Lykke til :-)

Gjest Sånn passelig ydmyket
Skrevet

Du skulle hilst på min som forklarte meg at "sånne som meg" (overvektige) ikke kan velge partner på det "øverste hylle". Da jeg ba han om å utdype, så gjorde han det. Det var ment akkurat slik. Så enten har jeg ikke sjangs på Almaas eller Stordalen som jeg antar er det samfunnet mener er "øverste hylle" av attraktive menn, eller så skal jeg akseptere at jeg aldri kan få en jeg virkelig vil ha - en som for meg er "øverste hylle".

Jadda ...

Skrevet

Jeg synes absolutt ikke dette va noe å si i et første møte med en behandler. Noe annet er det hvis du hadde spurt ham om dette: Synes du jeg er overvektig? Det kunne vel være dette var et av dine minste problemer? Jeg er også en del overvektig, men dette er et problem som jeg selv synes kommer langt ned på listen min over ting jeg ønsker hjelp til av en psykolog. I så tilfellet ville jeg også spesiefisert det selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...