Gå til innhold

Sliten av svingninger

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Sliten av disse svingningene. I går kveld var jeg ute og hadde en fin kveld. Følte meg frisk. Men i dag har jeg bare blitt verre og verre ut over dagen. Det har toppet seg nå, så jeg bare må få det ut. Nedstemt og intens indre uro. Vil ha ro og fred. Glede meg over hverdagen.

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Psykojenta

3

• Olav Femte

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest bølger
Skrevet

Dagen i dag starter ikke noe bedre. Tok en sobril, så jeg håper det kommer seg. Jeg har så mye å glede meg over, men den psyken stjeler så mye av livet mitt.

Gjest anime
Skrevet

Dagen i dag starter ikke noe bedre. Tok en sobril, så jeg håper det kommer seg. Jeg har så mye å glede meg over, men den psyken stjeler så mye av livet mitt.

Det er slitsomt når psyken "forstyrrer", håper dagen din blir bedre utover.

Gjest bølger
Skrevet

Det er slitsomt når psyken "forstyrrer", håper dagen din blir bedre utover.

Håper jeg også. Føler sobrilen begynner å virke litt, så nå skal jeg ha meg frokost og kaffe, og forhåpentligvis få gjort en del i huset etterpå.

Gjest anime
Skrevet

Håper jeg også. Føler sobrilen begynner å virke litt, så nå skal jeg ha meg frokost og kaffe, og forhåpentligvis få gjort en del i huset etterpå.

Er det etter du har vært sosial du blir sliten, eller blir du dette når du er alene også?

Gjest bølger
Skrevet

Er det etter du har vært sosial du blir sliten, eller blir du dette når du er alene også?

Jeg ser ikke noe spesielt mønster på det. Å være sosial hjelper meg å få tankene over på andre ting hvis jeg ikke er for dårlig.

Annonse

Gjest anime
Skrevet

Jeg ser ikke noe spesielt mønster på det. Å være sosial hjelper meg å få tankene over på andre ting hvis jeg ikke er for dårlig.

Ok, da bør du være mest mulig sosial :)

Ikke sitte for mye for deg selv.

Gjest bølger
Skrevet

Ok, da bør du være mest mulig sosial :)

Ikke sitte for mye for deg selv.

Det er ikke alltid jeg har noen å være sosial med, og så må jeg også prøve å finne roen hjemme, og få gjort litt husarbeid. Jeg ser at det er mye husarbeidet det går ut over når jeg er dårlig. Bruker en hel dag på noe som kunne vært gjort på en time.

Gjest anime
Skrevet

Det er ikke alltid jeg har noen å være sosial med, og så må jeg også prøve å finne roen hjemme, og få gjort litt husarbeid. Jeg ser at det er mye husarbeidet det går ut over når jeg er dårlig. Bruker en hel dag på noe som kunne vært gjort på en time.

Håper du får rett medisin snart, slik at du kan bli mer stabil.

Gjest bølger
Skrevet

Håper du får rett medisin snart, slik at du kan bli mer stabil.

Det er det jeg også håper på nå. Men nhd anbefalte intens psykoterapi i tillegg. Vet ikke helt hva det går ut på. Har prøvd å google litt men finner lite om hva det går ut på. Vet heller ikke hvem som utfører intens psykoterapi.

Gjest anime
Skrevet

Det er det jeg også håper på nå. Men nhd anbefalte intens psykoterapi i tillegg. Vet ikke helt hva det går ut på. Har prøvd å google litt men finner lite om hva det går ut på. Vet heller ikke hvem som utfører intens psykoterapi.

Vet ikke helt hva det går ut på, men tror ikke det går an å prate dette bort. Og hvor i all verden finner man folk med kompetanse?

Tror det er en ubalanse i hjernen.

Skrevet

Det er ikke en terapiform som heter "intensiv psykoterapi" :)

Gjest bølger
Skrevet

Vet ikke helt hva det går ut på, men tror ikke det går an å prate dette bort. Og hvor i all verden finner man folk med kompetanse?

Tror det er en ubalanse i hjernen.

Det er det jeg også lurer på hvor jeg skal finne noen med kompetanse. Kanskje psykiateren jeg skal til utfører den type behandling, men jeg trodde psykiaterne overlot slik behandling til psykologer. Jeg vet heller ikke helt hvilke behandling jeg har fått hos psykologen jeg går til nå.

Annonse

Gjest bølger
Skrevet

Det er ikke en terapiform som heter "intensiv psykoterapi" :)

Lurer på hva da han mener med det. Hvilke behandlingsform jeg kan ha nytte av. Blir forvirret av alle typer terapiformer der er.

Gjest anime
Skrevet

Det er det jeg også lurer på hvor jeg skal finne noen med kompetanse. Kanskje psykiateren jeg skal til utfører den type behandling, men jeg trodde psykiaterne overlot slik behandling til psykologer. Jeg vet heller ikke helt hvilke behandling jeg har fått hos psykologen jeg går til nå.

Jeg forstår ikke helt hvorfor de kaller snakking for behandling, en kan jo snakke med en veninne. Det er få folk med kompetanse i psykiatrien, og psykiaterene har for mye å gjøre. De har ikke tid til å behandle folk, kun skrive resepter. Men det er mulig snakking hjelper for noen.

Skrevet

Lurer på hva da han mener med det. Hvilke behandlingsform jeg kan ha nytte av. Blir forvirret av alle typer terapiformer der er.

Det er vel terapi en dag i uken (uten pause om du vil) der du aktivt jobber med deg selv i og mellom timene. Det kan godt være kognitiv terapi.

Ps. Psykiatere behandler de også (ikke bare med meds).

Gjest bølger
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hvorfor de kaller snakking for behandling, en kan jo snakke med en veninne. Det er få folk med kompetanse i psykiatrien, og psykiaterene har for mye å gjøre. De har ikke tid til å behandle folk, kun skrive resepter. Men det er mulig snakking hjelper for noen.

Jeg hadde nytte av behandlingen til å begynne med. Og ennå letter det på trykket. Men jeg har ikke hatt noen fremgang de siste årene. Føler meg egentlig ferdigsnakket.

Skrevet

Det du tenker på er vel "støtteterapi"...

Gjest bølger
Skrevet

Det er vel terapi en dag i uken (uten pause om du vil) der du aktivt jobber med deg selv i og mellom timene. Det kan godt være kognitiv terapi.

Ps. Psykiatere behandler de også (ikke bare med meds).

Når jeg begynte hos psykolog så tror jeg at jeg fikk en blanding av kognitiv og dynamisk psykoterapi.

Gjest bølger
Skrevet

Det du tenker på er vel "støtteterapi"...

Det er vel det jeg får nå. Det letter på trykket, men gir ikke fremgang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...