Gå til innhold

Sliten av svingninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva da han mener med det. Hvilke behandlingsform jeg kan ha nytte av. Blir forvirret av alle typer terapiformer der er.

Kanskje han mener at du bør gå i terapi...feks En - to - tre ganger i uken i stedet for noen ganger i året...hvis du skjønner hva jeg mener. Da blir det intensivt

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Psykojenta

3

• Olav Femte

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest bølger
Skrevet

Kanskje han mener at du bør gå i terapi...feks En - to - tre ganger i uken i stedet for noen ganger i året...hvis du skjønner hva jeg mener. Da blir det intensivt

Men hvilke terapiform. Jeg føler meg egentlig ferdigsnakket.

Gjest anime
Skrevet

Jeg hadde nytte av behandlingen til å begynne med. Og ennå letter det på trykket. Men jeg har ikke hatt noen fremgang de siste årene. Føler meg egentlig ferdigsnakket.

Da er det jo på tide å prøve noe nytt, synd ikke din behandler forstår det. Hvis noe ikke hjelper MÅ en tenke nytt.

Gjest anime
Skrevet

Det du tenker på er vel "støtteterapi"...

Hehe nettopp, støttesamtaler. Hva er det da?

En støtte for å få styrket sitt ego?

"Ja, det er rett det du tenker og gjør, ja du klarer". Psssst!

Skrevet

Men hvilke terapiform. Jeg føler meg egentlig ferdigsnakket.

Kognitiv kanskje?

Der du lærer å sette spørsmålstegn ved reaksjoner du har - om de er riktige, om tankene dine er reelle i forhold til hva som egentlig er tilfelle.

Feks. Det blir sagt noe i et møte. Du tolker det som at det er noe negativt. Så skal du spørre deg selv om det du oppfatta som negativt, om det var ment sånn, eller om du hadde oppfatta det verre enn det det egentlig var.

Du vil få hjelp til å nyansere(heter det det mon tro) problemstillinger.

Det kan, jeg sier kan, ha positiv virkning på svingningene dine

Nei, det er vanskelig å forklare.

Gjest bølger
Skrevet

Da er det jo på tide å prøve noe nytt, synd ikke din behandler forstår det. Hvis noe ikke hjelper MÅ en tenke nytt.

Ja. Det hjelper å snakke, men gir ikke mere fremgang.

Annonse

Skrevet

Kognitiv kanskje?

Der du lærer å sette spørsmålstegn ved reaksjoner du har - om de er riktige, om tankene dine er reelle i forhold til hva som egentlig er tilfelle.

Feks. Det blir sagt noe i et møte. Du tolker det som at det er noe negativt. Så skal du spørre deg selv om det du oppfatta som negativt, om det var ment sånn, eller om du hadde oppfatta det verre enn det det egentlig var.

Godt forklart :)

Gjest anime
Skrevet

Ja. Det hjelper å snakke, men gir ikke mere fremgang.

Nei, og når du står på stedet hvil er det på tide med forandring. Rart ikke de forstår det.

Gjest bølger
Skrevet

Kognitiv kanskje?

Tror jeg hadde en blanding av kognintiv og dynamisk psykoterapi når jeg begynte.

Fornuften min tolker som regel riktig, men ikke følelsene.

Skrevet

Hehe nettopp, støttesamtaler. Hva er det da?

En støtte for å få styrket sitt ego?

"Ja, det er rett det du tenker og gjør, ja du klarer". Psssst!

Feks drive med "brannslukking".

Tenker jeg :)

Gjest anime
Skrevet

Feks drive med "brannslukking".

Tenker jeg :)

Er det å snakke brannslukking?

Kaller vival brannslukking jeg. Få folk som virkelig vet hva de holder på med.

Skrevet

Ja, Vival (og Sobril) er et godt eks på brannslukking. Det hjelper deg en liten stund, men løser ingenting på sikt.

Skrevet

Ps. Snakke kan også være brannslukking ja.

Annonse

Gjest anime
Skrevet

Ja, Vival (og Sobril) er et godt eks på brannslukking. Det hjelper deg en liten stund, men løser ingenting på sikt.

Akkurat :)

Gjest bølger
Skrevet

Stemmer det. Det er bare for å holde ut, men hjelper ingenting på sikt. Gjør det egentlig bare verre for du trenger mer og mer for å få effekt.

Gjest anime
Skrevet

Ps. Snakke kan også være brannslukking ja.

Sikkert, men noen ganger sprer brannen seg av snakking. Det er da vival er godt å ha :)

Men ingenting hjelper på sikt, da tror jeg man må forandre tankemønster og oppførsel. Det er mulig og det.

Gjest bølger
Skrevet

Sikkert, men noen ganger sprer brannen seg av snakking. Det er da vival er godt å ha :)

Men ingenting hjelper på sikt, da tror jeg man må forandre tankemønster og oppførsel. Det er mulig og det.

Samtaler er vel helst nyttig når de har gitt opp alt. Det hjelper på å komme seg gjennom dagene.

Skrevet

Tror jeg hadde en blanding av kognintiv og dynamisk psykoterapi når jeg begynte.

Fornuften min tolker som regel riktig, men ikke følelsene.

Det er der du kan lære noe i terapien. At følelsene ikke skal "styre" . Fornuften er jo der for de fleste :)

Skrevet

Stemmer det. Det er bare for å holde ut, men hjelper ingenting på sikt. Gjør det egentlig bare verre for du trenger mer og mer for å få effekt.

Spør xbellax om dette, bølger. Hun er dyktig på dette :)

Skrevet

Vel, får ikke sove...hva er proplemene ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...