Gjest misslykket 24-åring Skrevet 7. mars 2013 Skrevet 7. mars 2013 Hei. Jeg er ei jente på 24 år som fortsatt er jomfru. Jeg har nå vært i et forhold på 2 år, og begynner å bli redd for at at dette skal bli et hinder i forholdet vårt. Har prøvd å ha samleie med en tidligere kjæreste når jeg var 15, men klarte ikke å gjennomføre det fordi det var utrolig vondt. Og etter det har jeg blitt redd for å prøve det igjen. Ønsker ikke å være jomfru lenger, men angsten i forhold til dette har gått så langt at jeg begynner å føle meg deprimert, unormal, og missykket. Har ikke hørt om noen som sliter med dette. Synes det er flaut å gå til noen å snakke med om problemet. Syns også det er vanskelig å prate med kjæresten min om dette også, selv om han ikke har sagt noe negativt om det. Har vurdert å finne ut om det finnes inngrep for å fjerne jomfruhinna, for slik som jeg har det nå klarer jeg aldri å bli ferdig med "den første gangen". Eller finnes det andre måter jeg kan bli kvitt jomfruhinna uten at det skal gjøre veldig vondt. Utrolig frustrerende å føle at jeg ødelegger forholdet av angsten for å ha sex for første gang. Håper noen kan gi meg svar og råd. 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. mars 2013 Skrevet 7. mars 2013 Oj, du må sannelig ha en tålmodig kjæreste! Mitt tips er at du kjøper deg en liten dildo eller vibrator og en tube glidekrem og prøver deg litt frem på egenhånd. Veldig synd om denne angsten skal ødelegge for et godt sexliv resten av livet. Om du ikke vil gå på Kondomeriet så finnes det nettbutikker. ) 0 Siter
Gjest Nemlig Hemlig Skrevet 7. mars 2013 Skrevet 7. mars 2013 En kamerat av meg, hadde kjæreste med samme problem. Hun fikk snittet opp åpningen som var for trang, på ett offentlig sykehus. Dette kan du sikkert få hjelp til! 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 7. mars 2013 Skrevet 7. mars 2013 Du har i hvert fall en svært tålmodig kjæreste hvis dere har vært sammen i 2 år uten å ha hatt sex:-) Men jeg synes du skal ta en tur til legen. Fortell om problemet og at spør om hun kanskje kan undersøke deg og vurdere om du er for trang, eller om alt er som det skal. Jeg tror det vil kunne berolige deg slik at du kanskje slapper bedre av neste gang dere prøver. Og for de fleste så er det litt vondt første gangen, det er bare noe man må gjennom. Bruk masse glidemiddel, og vit det at det blir deiligere:-) 0 Siter
Olav Femte Skrevet 7. mars 2013 Skrevet 7. mars 2013 Er alltid en grad av rødme av slike spørsmål. Synes du er tøff som i det hele tar det opp.. Var noe annet når jeg var ung...er 44 nå og mann - enda verre å snakke om følelser på 1980-tallet. Du er tøff ! 0 Siter
Gjest misslykket 24-åring Skrevet 7. mars 2013 Skrevet 7. mars 2013 PS: ikke gjør noe overildt ! Takk for støtten! Ikke noe enkelt tema å snakke om. Men greit å få synspunkter fra noen utenforstående:-) 0 Siter
Gjest misslykket 24-åring Skrevet 7. mars 2013 Skrevet 7. mars 2013 Du har i hvert fall en svært tålmodig kjæreste hvis dere har vært sammen i 2 år uten å ha hatt sex:-) Men jeg synes du skal ta en tur til legen. Fortell om problemet og at spør om hun kanskje kan undersøke deg og vurdere om du er for trang, eller om alt er som det skal. Jeg tror det vil kunne berolige deg slik at du kanskje slapper bedre av neste gang dere prøver. Og for de fleste så er det litt vondt første gangen, det er bare noe man må gjennom. Bruk masse glidemiddel, og vit det at det blir deiligere:-) takk for svar. han er tålmodig ja. vet ikke om det er postivt eller negativt. redd han føler at han ikke kommer seg ut av forholdet. men håper han hadde sagt ifra om han ønsket det. 0 Siter
Gjest misslykket 24-åring Skrevet 7. mars 2013 Skrevet 7. mars 2013 En kamerat av meg, hadde kjæreste med samme problem. Hun fikk snittet opp åpningen som var for trang, på ett offentlig sykehus. Dette kan du sikkert få hjelp til! takk for svar. greit og vite at det ikke er bare meg som har problemet:) 0 Siter
Gjest misslykket 24-åring Skrevet 7. mars 2013 Skrevet 7. mars 2013 Oj, du må sannelig ha en tålmodig kjæreste! Mitt tips er at du kjøper deg en liten dildo eller vibrator og en tube glidekrem og prøver deg litt frem på egenhånd. Veldig synd om denne angsten skal ødelegge for et godt sexliv resten av livet. Om du ikke vil gå på Kondomeriet så finnes det nettbutikker. ) ser flere er overrasket over at kjæresten min"holder ut". han visste om problemet før vi ble sammen. men er ikke sikkert han visste hvor mye det egentlig plager meg. men takk for gode råd:) 0 Siter
Olav Femte Skrevet 7. mars 2013 Skrevet 7. mars 2013 ser flere er overrasket over at kjæresten min"holder ut". han visste om problemet før vi ble sammen. men er ikke sikkert han visste hvor mye det egentlig plager meg. men takk for gode råd:) Hvorfor det ? Hvis han elsker deg, noe jeg er sikker på han gjør - vil alt gå bra. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. mars 2013 Skrevet 7. mars 2013 Jeg har hatt to par til behandling med samme problemstilling, og begge fikset det i løpet av få uker med følgende fremgangsmåte: 1. Kvinne må lære å kjenne seg selv "nedentil". Hun må kjenne sin anatomi, og hun må tørre å stikke en finger inn. Etter noen dager kan hun også prøve å tøye svakt for å gjøre åpningennoe større. 2. Det første samleiet skal foregå ved at hun setter seg på han. Han må vite og 100% akseptere at han ikke under noen omstendighet må bevege seg/støte. Hun skal ha hele kontrollen - absolutt hele tiden. Det vil være smart av henne å bruke smæring/glidemiddel slik at det er så liten friksjon som mulig. Paret må være innstilt på at det kanskje trengs noen forsøk før en er helt i mål. Ved at kvinnen vet at hun har 100% kontroll og dermed også kontroll over smerten, vil dette ordne seg i løpet av noen uker. Bruk tid til å diskutere dette før dere prøver. Punkt 1 kan starte umiddelbart. Lykke til :-) 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 10. mars 2013 Skrevet 10. mars 2013 Jeg har hatt to par til behandling med samme problemstilling, og begge fikset det i løpet av få uker med følgende fremgangsmåte: 1. Kvinne må lære å kjenne seg selv "nedentil". Hun må kjenne sin anatomi, og hun må tørre å stikke en finger inn. Etter noen dager kan hun også prøve å tøye svakt for å gjøre åpningennoe større. 2. Det første samleiet skal foregå ved at hun setter seg på han. Han må vite og 100% akseptere at han ikke under noen omstendighet må bevege seg/støte. Hun skal ha hele kontrollen - absolutt hele tiden. Det vil være smart av henne å bruke smæring/glidemiddel slik at det er så liten friksjon som mulig. Paret må være innstilt på at det kanskje trengs noen forsøk før en er helt i mål. Ved at kvinnen vet at hun har 100% kontroll og dermed også kontroll over smerten, vil dette ordne seg i løpet av noen uker. Bruk tid til å diskutere dette før dere prøver. Punkt 1 kan starte umiddelbart. Lykke til :-) Dette må være noe av det mest usexy jeg noen sinne har lest. Hva med å kose, stryke, kysse, bli opphisset og våt, sprengkåt, sånn at man bare vil, må, ha den inn, nå!! Da glir alt mye lettere. Kvinnekroppen er et mysterium gitt (ironi). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.