Gå til innhold

Rivotril 2mg mot angst. Erfaringer noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha gått på nok en "smell", oppsøkte jeg en psykiater etter henvisning fra sykehus, som nå har skrevet ut Rivotril 2mg til meg. Denne og en medisin brukt mot epilepsi, (som også skal hjelpe mot angst) Jeg har gått opp fra 10 til 20mg Fluoxetine i dag som jeg ble anbefalt.

Hvilke erfaringer har dere av Rivotril? Har ikke tatt det enda, fordi jeg er redd for bivirkninger som man kan få....

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Den virker helt sikkert utmerket på angsten så lenge du tar den.

Du kan ikke kjøre bil på denne dosen.

Skrevet

Den virker helt sikkert utmerket på angsten så lenge du tar den.

Du kan ikke kjøre bil på denne dosen.

Takk for svar. Jeg har et barn som må kjøres og hentes på skole hver dag, rart psykiateren ikke nevnte dette til meg. Har fått ordnet med henting nå i dag, så får jeg se hvordan det går til neste uke.

serenity777
Skrevet

Takk for svar. Jeg har et barn som må kjøres og hentes på skole hver dag, rart psykiateren ikke nevnte dette til meg. Har fått ordnet med henting nå i dag, så får jeg se hvordan det går til neste uke.

Det er som valium, men en slik tablett er like potent som 4 valium. Så dersom du ikke har brukt mye benzo fra før, bør du nøye deg med en halv eller kvart tablett. Dette er meget potente saker.

Skrevet

Du får i hvert fall hangover i starten så du er klar over det. Hvordan den virker på angst har jeg ikke peiling på, men den virker fantastisk på nevrogene smerter og clonus ;)

marlenexxx27
Skrevet

Herregud, er dette noe du skal ta daglig over tid? Det er i grunn som å pisse i buksa for å holde varmen...

Jeg fatter ikke at leger har lov til å gjør sånt.

Annonse

Skrevet

Du får i hvert fall hangover i starten så du er klar over det. Hvordan den virker på angst har jeg ikke peiling på, men den virker fantastisk på nevrogene smerter og clonus ;)

Hangover på hvilken måte?

Skrevet

Herregud, er dette noe du skal ta daglig over tid? Det er i grunn som å pisse i buksa for å holde varmen...

Jeg fatter ikke at leger har lov til å gjør sånt.

Det han har skrevet er at jeg skal ta en halv tab. Morgen. Halv midt på dagen, og en på kvelden. Slik jeg forstår det inneholder hver tablett 2mg? Så da blir det 4mg til sammen da.

Tok en tablett i halv 11 tiden, merker ingenting. Fortsatt uro, men ikke angst.

Skrevet

Hangover på hvilken måte?

Man blir kjempetrøtt om morgenen, kan sove flere timer lenger enn normal og går i ørska halve dagen. Dette går over etter noen måneder, men kroppen forblir litt gele utover dagen.

Skrevet

Man blir kjempetrøtt om morgenen, kan sove flere timer lenger enn normal og går i ørska halve dagen. Dette går over etter noen måneder, men kroppen forblir litt gele utover dagen.

Jeg våknet tidligere enn vanlig i dag, og jeg kjenner meg fin :-) Har gått rundt med kronisk vondt i magen lenge, men i går kveld og i dag har jeg ikke kjent noe til det. Jeg går også på neurotrin (tror det skrives slik) så det kan vel kanskje hjelpe også.

Opplevde litt feberfølelse i går, men det var det eneste jeg merket av bivirkninger.

Skrevet

Jeg våknet tidligere enn vanlig i dag, og jeg kjenner meg fin :-) Har gått rundt med kronisk vondt i magen lenge, men i går kveld og i dag har jeg ikke kjent noe til det. Jeg går også på neurotrin (tror det skrives slik) så det kan vel kanskje hjelpe også.

Opplevde litt feberfølelse i går, men det var det eneste jeg merket av bivirkninger.

Så bra :)

Jeg har fremdeles litt hangover etter 13 år, men etter en kopp kaffe og en sigarett så er jeg bare litt sirup før det forsvinner ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...