tjohei Skrevet 8. mars 2013 Skrevet 8. mars 2013 Er det lettere å miste imulskontrollen når man går på antidepressiva? Jeg har brukt anarfranil, cipralex, noritren og wellbutrin. Jeg merket at når jeg gikk på antidepressiva ga meg mer blaffen. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. mars 2013 Skrevet 8. mars 2013 Nei, impulskontrollen svekkes ikke. Et eksempel er følgende: Det er dokumentert at pasienter som starter med AD kan få økende selvmordstanker. Tross dette har de klart reduserte selvmordshandlinger/gjennomførte selvmord. 0 Siter
Cilien Skrevet 9. mars 2013 Skrevet 9. mars 2013 Nei, impulskontrollen svekkes ikke. Et eksempel er følgende: Det er dokumentert at pasienter som starter med AD kan få økende selvmordstanker. Tross dette har de klart reduserte selvmordshandlinger/gjennomførte selvmord. Men kan det ikke heller være slik: Antidepressiva fører til at man blir bedre psykisk. Til tross for dette tar noen livet av seg - de har mistet litt av impulskontrollen som følge av medisinerinegn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.