Gå til innhold

Psykose?

Anbefalte innlegg

Gjest tviler på a
Skrevet

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/prinsesse-martha-englefjaerene-er-helt-sikkert-fra-fugler-4004756.html

Når man er i en psykose så tror man jo at det man ser/hører er reelt?

Klart det er slitsomt å høre masse stemmer inni huet, og man tror det er tankene og følelsene til alle folkene rundt seg en hører, så skaper man seg en fantasi,

som gjør at manlærer å leve med det, i dette tilfellet engler.

Det burde da vært bedre å oppsøkt en psykolog?

Skrevet

Hvorfor skal hun til psykolog når hun ikke har plager av dette i dag? Hun jobber, reiser, er mor og kone, og tilsynelatende lykkelig. Konkret hva mener du en psykolog skal "fikse"?

Gjest zizzie
Skrevet

Hun er da en svært frisk og oppegående dame, hun lider ikke under det. Lider man under det blir det sykdom, hun takler det fint. Det er ikke alle som takler å få i seg andres følelser og tanker, det blir slitsomt i lengden. Men de som klarer å "stenge av", som kan bruke "av og på knapp", de takler det fint. Ikke alle klarer det.

Skrevet

Hvor står det noe om stemmer i hodet og å ta inn andres tanker? Det finner jeg ikke. Jeg forstår henne slik at hun mener vi har ulik grad av følsomhet for å ta inn andres energi, positiv eller negativ, og at hun er en av de som påvirkes veldig av andres humør og form. Det kjenner jeg meg godt igjen i, men jeg velger å trekke meg unna når jeg merker at andres oppførsel, smerte eller negative energi begynner å smitte for mye over på meg. Hun kan vel ikke gjøre det like lett, hun som er prinsesse og må oppføre seg korrekt og virke empatisk. Kanskje hun ikke vil heller, og har et sterkere behov enn meg for å være en hjelper og livbøye for mer eller mindre tilfeldige folk hun møter. Hun har vel bare funnet en litt uvanlig måte å takle de greiene på? Jeg synes ikke hun virker syk i det hele tatt. Bare litt merkelig:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...