Gå til innhold

NHD. Er destruktiv, men vil jo ikke være det!

Anbefalte innlegg

Gjest sender
Skrevet

Er ei kvinne som sliter med noen destruktive tanker og handlinger.. Handlingene er at jeg ringer familiemedlemmer av meg som ikke er bra for meg og ikke vil meg vel.. Det er en type tvangshandling.. Gjør at jeg blir psykisk dårlig.

Annen detsruktiv handling er at jeg tar mer sovemedisin enn jeg burde.. Når jeg gjør både tvangshandl. og tar sovemedisin så blir jeg dårlig. Veldig lav selvtillit og selvbilde. Klandrer meg selv, negative tanker og trist..

Men innimollen klarer jeg jo også å la være ta de telefonene, bruker bare 3.75 mg Imovane eller ingenting. Tenker posistivt. Har energi og føler meg glad.

Har du noen tips hvordan jeg kan takle min negative adferd på en litt bedre måte? Er det noe jeg kan si eller gjøre til meg selv for å bryte med dette..?

Det ødelegger livet mitt en god del.. :-(

Takknemlig for svar.

Gjest sender
Skrevet

1,. Du kan slutte å kalle det tvangstanker, fo rdet er det ikke.

2. Du kan stadig minne deg selv på at du styrer over tankene. Å tenke en ting, betyr ikke at en må gjøre det. Du har et valg.

3. Du kan kjøpe eller låne denne boka:

http://jegleser.blogspot.no/2012/10/bli-best-med-mental-trening-erik.html

Takknemlig for at du svarte. Men hvorfor svarer du at det ikke er tvangstanker?? Behandleren min mener det er det..

Veldig undrende..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...