Madelenemie Skrevet 10. mars 2013 Skrevet 10. mars 2013 Hei! Jeg vil bare forklare for dere engasjert i debatten om utfylling av skjema under tvang, at det var tvang det var snakk om! Det er blitt innrømmet både fordi psykolog fjernet fra sak, skjemaet makulert og tilbakelevert og beklagelsene har ikke ende på seg. Psykologen er fjernet fra vår sak og skjemaet er tilbakelevert. Enda viktigere er at dere som forstod og skjønte hvor traumatisk denne tvangen hadde vært mot barnet, samt valgte å tro på det jeg skrev hadde rett, det var tvang, uprofosjonelt og feil. og gjorde barn så sykt at om ikke veldig ressursterke foreldre, ja så kan spørsmål stilles om man her ikke kunne lagd store problemer. Til de som valgte bagatellissere barnets opplevelser så vil jeg bare formilde den erkjennelse også BUP gjorde om at de hadde gjort noe feil og uhensiktsmessig. Men det enda verre er dette: Hvor vitende og ressurssterke foreldre skal barn ha for å bli forstått, hørt, tatt på alvor og trodd? Den går til alle dere som delvis eller helt bagatelliserte mitt (kunne vært et annets barns) barns redsel og fortvilelse, uro og rop om hjelp. Dere bør tenke dere vel om, og det mange ganger... For den urett som rammer så alt for mange barn! Det starter med at voksne tror ikke på barna. Og der bør dere, mange her inne, tenker dere lenge og vel om i forhold til. Vi lever i ca og maks 100 år, men våre hjerter og vår samvittighet burde få oss til å kjenne det som om vi levde i minst 1000 år, vi har et ansvar, tross våre korte livsløp. for¨å gjøre det gode for alle barn, uavhengig av foreldre status, prestisje og ressurser. 0 Siter
Gjest kekje Skrevet 10. mars 2013 Skrevet 10. mars 2013 Helt enig med deg i det du skriver. Det viktigste man gjør for barna sine er å se dem, høre dem og ikke minst tro på det de formidler til deg. Og som forelder handle når de gir deg den tilliten det ligger i å betro seg når noe er vanskelig. Godt jobba Madelenemie! 0 Siter
Madelenemie Skrevet 11. mars 2013 Forfatter Skrevet 11. mars 2013 Bra skrevet :-) Hei! Takk, det var hyggelig å lese. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 11. mars 2013 Forfatter Skrevet 11. mars 2013 Helt enig med deg i det du skriver. Det viktigste man gjør for barna sine er å se dem, høre dem og ikke minst tro på det de formidler til deg. Og som forelder handle når de gir deg den tilliten det ligger i å betro seg når noe er vanskelig. Godt jobba Madelenemie! Hei! Takk for det. Og takk for "godt jobba" :-) Jeg trenger veldig det nå i tiden fremover, mye hardt arbeide ligger foran oss. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.