Gjest bølger Skrevet 10. mars 2013 Skrevet 10. mars 2013 Tenker endel på hva jeg bør få frem som er viktig. Og om det er andre stemningsstabiliserende enn lithium som er aktuell når jeg ikke kan bruke lamictal og serequel, og det er depresjonene som er problemet. Jeg har heller ikke fått et direkte svar fra deg som gir meg trygghet på at dere ikke automatisk ser selvskading som meldepliktig for førerkortet. Jeg har også tenkt en del på det du skrev om at jeg kanskje kunne hatt nytte av intensiv psykoterapi. Det er jo psykoterapi jeg har hatt tidligere også, som nå er mer gått over til støttesamtaler. Det hjelper meg, men jeg blir jo ikke frisk av det. Bare noen av tankene som du og event. andre kanskje kan hjelpe meg litt med. Jeg vet jo ikke om jeg får komme mer til psykiateren, så da er det viktig å være forberedt. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. mars 2013 Skrevet 10. mars 2013 Litium er det åpenbare neste alternativ. "Dere"/ vi norske psykiatere som du skriver om, har ingen ensartet holdning til dette. Jeg vet ikke hvordan din psyiater tenker om dette. Uansett lønner det seg å fortelle ting akkurat slik de er. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 10. mars 2013 Skrevet 10. mars 2013 Litium er det åpenbare neste alternativ. "Dere"/ vi norske psykiatere som du skriver om, har ingen ensartet holdning til dette. Jeg vet ikke hvordan din psyiater tenker om dette. Uansett lønner det seg å fortelle ting akkurat slik de er. Om lithium kan dempe angst og uro også? 0 Siter
Gjest Skrevet 10. mars 2013 Skrevet 10. mars 2013 Det er viktig at du formidler hva du strever med. Masse lykke til bølger 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 11. mars 2013 Skrevet 11. mars 2013 Litium er det åpenbare neste alternativ. "Dere"/ vi norske psykiatere som du skriver om, har ingen ensartet holdning til dette. Jeg vet ikke hvordan din psyiater tenker om dette. Uansett lønner det seg å fortelle ting akkurat slik de er. Jeg har grublet mye i natt. Bestemt meg for at jeg aldri mer skal nevne noe om selvskadingen. Fikk angst for hva jeg allerede har sagt. Hvis jeg mistet førerkortet ville alt rast sammen, og da vil det verken nytte med terapi eller medisier. Får prøve å formidle hvordan jeg har det og hvordan jeg reagerer uten å nevne det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.